Ένα μικρότερο σαφώς σε σύγκριση με το mega project των 8 δισ. «κομμάτι» από το ευρύτερο «παζλ» της μεταμόρφωσης του παραλιακού μετώπου από την Lamda Development, αλλά πολύ σημαντικό κι αυτό, αποτελεί η Μαρίνα Φλοίσβου.

Από τον Ιανουάριο του 2020, στις 23 του μήνα για την ακρίβεια –λίγο πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας στην Ελλάδα, δηλαδή- περιήλθε στην κατοχή της Lamda Development το 100% της LAMDA Flisvos Marina Α.Ε. και της ιστορικής μαρίνας, που ως τότε ήλεγχε από κοινού με την τουρκική Dogus η οποία προχώρησε σε μια ευρύτερη αποεπένδυση.

Στην κορυφή του ενδιαφέροντος, σε διεθνές επίπεδο, μπορεί μεν να τοποθετείται εύλογα η επένδυση στο Ελληνικό, η μεγαλύτερη του είδους στην Ευρώπη και η προσοχή να έχει στραφεί τις τελευταίες εβδομάδες στον «πράσινο πύργο» Marina Tower που από τα …σχέδια του κιόλας γίνεται «πόλος έλξης» για τους rich and famous, αλλά αναμφίβολα η «μοίρα» της πρώτης μαρίνας της χώρας συνδέεται με τον υπόλοιπο σχεδιασμό που υλοποιεί ο εισηγμένος όμιλος στην «Αθηναϊκή Ριβιέρα».

Αυτονόητα, όμως, τρέχει ένα αυτόνομο πλάνο ανάπτυξης για την Μαρίνα Φλοίσβου, το οποίο συναρτάται και με την εν εξελίξει προσπάθεια «επανεκκίνησης» του ελληνικού τουρισμού και της αντιμετώπισης των επιπτώσεων που προκάλεσε η πανδημία…

Η εμβληματική μαρίνα του Φαλήρου (με μακρά πορεία άνω των 18 ετών στον χώρο και με μερίδιο το οποίο φθάνει τουλάχιστον στο 20% της εγχώριας αγοράς, υπό κανονικές συνθήκες) προέρχεται από έναν κύκλο επενδύσεων προ κορωνοϊού, που περιλάμβανε και νέα έργα περιβαλλοντικής προστασίας και εξοικονόμησης ενέργειας, όπως έργα συλλογής απορριμμάτων και αποβλήτων, έργα πρασίνου, υπηρεσίες αντιμετώπισης ρύπανσης και προμήθεια αντιρρυπαντικού εξοπλισμού, εκπαίδευση του προσωπικού κ.ά.

Έργα που «δείχνουν» προς την «επόμενη μέρα», με επενδύσεις οι οποίες προφανώς θα συνεχισθούν σε όποιον τομέα κριθεί αναγκαίο και θα συνδράμουν για την διατήρηση –ή επαύξηση- των κεκτημένων της Μαρίνας Φλοίσβου στην «μετά Dogus εποχή» της.

Ήδη, κατέχει την 1η θέση, βάσει κύκλου εργασιών, ανάμεσα στους τουριστικούς λιμένες στην Ελλάδα και αποτελεί τον απόλυτο προορισμό για mega yachts από όλο τον κόσμο, προσελκύοντας ξένους επισκέπτες από το target group του high income τουρισμού. Κάτι, που για πολλούς θεωρείται ένα από τα μεγάλα ζητούμενα αυτού του καιρού για την εγχώρια «τουριστική βιομηχανία»:

να επανακτηθεί όχι μόνο το 60% -όπως υπολογίζεται με τα μέχρι τώρα στοιχεία- των αφίξεων του 2019 μέσα στο 2021, μετά την πλήρη κατάρρευση του 2020, αλλά και να έρθουν τα λεγόμενα «γερά πορτοφόλια» από το εξωτερικό στην Ελλάδα, με ότι αυτό θα σημαίνει και σε επίπεδο εσόδων – με αύξηση της κατά κεφαλήν κατανάλωσης. Ένας στόχος που, άλλωστε, προϋπήρχε του COVID-19…

BILLIONAIRES, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΠΛΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 

Οι προδιαγραφές της μαρίνας συνάδουν με τους στόχους της «επόμενης μέρας» της. Έλληνες και ξένοι μεγαλοεπιχειρηματίες, billionaires, stars του διεθνούς jet set και άλλοι VIPs δένουν τα mega yachts τους στις 303 πολυτελείς θέσεις ελλιμενισμού που διαθέτει. Εκ των οποίων το 50% μπορεί να φιλοξενήσει σκάφη και πολυτελή γιωτ με μήκος το οποίο υπερβαίνει τα 35 μέτρα και να εξυπηρετήσει όλες τους τις ανάγκες.

Από το απώτερο και ως το πιο πρόσφατο παρελθόν, «πλωτά παλάτια» αξίας πολλών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ είχαν προτιμήσει –και προτιμούν- την φημισμένη μαρίνα για την προσέγγιση τους στην στεριά, όπως για παράδειγμα αυτό του πάμπλουτου Άραβα Αμπντουλάχ Αλ Φουταΐμ από το Ντουμπάι, το εκπληκτικό ιστιοπλοϊκό μήκους 88 μέτρων της Έλενας Αμβροσιάδου, το AL Mirqab του πρώην πρωθυπουργού του Κατάρ σεϊχη Χαμάντ μπιν Τζαμπόρ Αλ Θάνι – από τα «θαύματα» της ναυπηγικής κ.α, κ.α.

Όλα αυτά, σε κοντινή σχετικά απόσταση με ένα από τα κτήρια-σύμβολα της «Αθηναϊκής Ριβιέρας» και από τα παλαιότερα της περιοχής του Π.Φαλήρου, κατασκευασμένο κατ’ εκτίμηση μεταξύ 1885-1895 και μοναδικού κάτω από την παραλιακή οδό: του φημισμένου Φλοίσβου.

Που κάποτε χρησιμοποιήθηκε ως κατοικία, αργότερα λειτούργησε ως κοσμικό κέντρο, ως εστιατόριο, ως καφέ ως και εκθεσιακός χώρος ή/και πολιτιστικό κέντρο. Εικόνες τόσο διαφορετικές, μα και τόσο αλληλένδετες, τελικά, η μια με την άλλη…

Δεν θεωρείται τυχαίο, ότι την χρονιά προ της πανδημίας η μεν πληρότητα του εμπορικού τουριστικού λιμένα της Μαρίνας Φλοίσβου εκτινάχθηκε στο 97%, ο δε μέσος όρος των επισκεπτών της μαρίνας άγγιξε τα 27.000 άτομα κατά τη διάρκεια των Σαββατοκύριακων.

Τόσο οι λιμενικές, όσο και οι χερσαίες εγκαταστάσεις της καταλαμβάνουν μια συνολική έκταση εμβαδού 90.228 τ.μ., ανάγοντας την σε σημείο αναφοράς όχι μόνο για τον θαλάσσιο τουρισμό και τους βαθύπλουτους ιδιοκτήτες luxury σκαφών, αλλά και για την καθημερινή ζωή των κατοίκων του Λεκανοπεδίου.

Ο απλός κόσμος μπορεί να ψωνίσει, να πιει τον καφέ του ή να απολαύσει το φαγητό του στα εστιατόρια που θα βρει σε 6.200 τ.μ. και να κάνει την βόλτα του σε 25 στρέμματα πρασίνου.

Οι καιροί αλλάζουν, οι άνθρωποι όμως όχι… Κι όπως δηλώνουν σταθερά τα στελέχη της LAMDA Flisvos Marina Α.Ε., παραμένουν δεσμευμένοι στο όραμα τους για «…ένα τουριστικό πόλο στα νότια παράλια της Αθήνας, ο οποίος συνθέτει αρμονικά τις υψηλού επιπέδου υπηρεσίες ελλιμενισμού με την ψυχαγωγία, την άθληση, τη γαστρονομία και το shopping».

 

ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΤΣΙΚΑΔΗΣ-CEO ΜΑΡΙΝΑΣ ΦΛΟΙΣΒΟΥ

«Ποιες άλλες

κινήσεις θα κάνουμε…»

 

«Πρέπει να καταλαβαίνει ο κόσμος ότι η Μαρίνα Φλοίσβου δεν είναι απλά …ένα πάρκινγκ σκαφών, αλλά πολλά περισσότερα πράγματα. 

Δραστηριότητες, θέσεις εργασίας και σχέδια για ανάπτυξη τα οποία αφορούν, ουσιαστικά, όλη την παραλία, όχι μόνο αυτό που περικλείει την μαρίνα. Προκύπτουν κοινωνικά οφέλη, πολιτιστικά, προστασία του περιβάλλοντος…».

Με απλές φράσεις, ο Σταύρος Κατσικάδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Μαρίνας Φλοίσβου και πρόεδρος της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας, δίνει το στίγμα της προσπάθειας και μιλάει στην «DEAL» για  τις επόμενες κινήσεις…

«Η Μαρίνα Φλοίσβου επιδιώκει κάθε χρόνο να βελτιώνει τις υποδομές και τις υπηρεσίες της. Οι υποδομές ανανεώνονται και εκσυγχρονίζονται με την αξιοποίηση της τεχνολογίας…», δηλώνει ο κ.Κατσικάδης και αναφέρεται, επίσης, στην κατά καιρούς επιλογή των κατάλληλων μισθωτών στα καταστήματα της μαρίνας, ώστε να ακολουθούνται οι εκάστοτε τάσεις της αγοράς και να προσφέρονται στους επισκέπτες όσα τους εξυπηρετούν και τους αρέσουν. Προανήγγειλε μάλιστα δυο αλλαγές σε εκμισθώσεις τους προσεχείς μήνες, η μια στον κλάδο της εστίασης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, υλοποιείται νέος σχεδιασμός για το 2021 και το 2022.

Στην γκάμα των υπηρεσιών της μαρίνας θα ενταχθεί η ηλεκτροφόρτιση οχημάτων, ενώ, ενισχύεται η συνεργασία με τον Δήμο Π.Φαλήρου για την διαχείριση αποβλήτων/απορριμμάτων στα καταστήματα.

Ακόμα, θα υπάρξει εφαρμογή για smartphones για να έχει ο πελάτης καλύτερη εικόνα των εγκαταστάσεων και των υπηρεσιών της μαρίνας, όπως και πρόγραμμα CRM για αποτελεσματικότερη επικοινωνία.

Μετά την εγκατάσταση νέου συστήματος τηλεμέτρησης για τις παροχές ηλεκτροδότησης στα σκάφη, η διοίκηση θα προχωρήσει ως το 2022 στην αναβάθμιση του δικτύου οπτικών ινών σε όλη την μαρίνα.

«Η ανάπλαση στο παράκτιο μέτωπο, θα βελτιώσει τις υποδομές και τα δίκτυα τεχνολογίας σε όλες τις περιοχές. Η Μαρίνα Φλοίσβου προσπαθεί να είναι πρωτοπόρος. Να καινοτομεί και να βοηθά και τις γειτνιάζουσες εγκαταστάσεις. Επενδύουμε πολύ στους ανθρώπους μας. Με συνεχή εκπαίδευση και κίνητρα για να γίνουν καλύτεροι επαγγελματίες, με το τελικό όφελος να έρχεται και στην εταιρεία και στον επενδυτή…», καταλήγει ο Σταύρος Κατσικάδης.

Η Μαρίνα Φλοίσβου θα παρουσιάσει τον επόμενο μήνα για 3η χρονιά τον απολογισμό της Βιώσιμης Ανάπτυξης της και θα ανακοινώσει νέες δράσεις.

(Πηγή: DEAL news)

 

 

Κοινοποίηση: