Οι business με τα υδροπλάνα δελέασαν από την πρώτη στιγμή τον ομογενή Έλληνα επιχειρηματία με έδρα στις ΗΠΑ και το Μεξικό, Ρικάρντο Φαρίας Νικολόπουλο.

Το ξέσπασμα της πανδημίας και οι μεγάλες καθυστερήσεις –απόρροια και της εγχώριας γραφειοκρατίας- οι οποίες παρατηρήθηκαν στο project που υπόσχεται να αλλάζει τον χάρτη των μεταφορών στην Ελλάδα έβαλαν «φρένο» στην υλοποίηση των επενδυτικών του πλάνων, τα οποία παρόλα αυτά παραμένουν απολύτως ενεργά, όπως αποκαλύπτει ο ίδιος σε επικοινωνία του με το THE OBJECTIVE.GR.

Το διαφαινόμενο restart σε αυτό, οι εξελίξεις δηλαδή στην προσπάθεια για την σταδιακή δημιουργία ενός βιώσιμου δικτύου υδατοδρομίων –υδάτινων πεδίων και την έναρξη των πρώτων (πιλοτικών, ενδεχομένως) πτήσεων με υδροπλάνα ίσως και μέσα στο φθινόπωρο, επανενεργοποιεί και το ενδιαφέρον του ιδίου.

Ο κ.Φαρίας Νικολόπουλος δεν συνηθίζει να λέει πολλά. Αντιθέτως, παραμένει πάντα εγκρατής και δύσκολα δίνει μεγάλες υποσχέσεις…

«Η πρόθεση μου να κάνω επενδύσεις και στην Ελλάδα, δεν έχει αναιρεθεί. Μπορεί να αποχώρησα πριν από μερικούς μήνες και να επέστρεψα πίσω, αλλά δεν σημαίνει πως δεν παύω να σκέφτομαι κάποια πράγματα. Υπήρξαν και εξακολουθούν να υπάρχουν πολλά προβλήματα λόγω του κορωνοϊού σε ολόκληρο τον πλανήτη, τα οποία στάθηκαν αιτία για να πάνε πίσω τα πλάνα των περισσότερων επιχειρηματιών σε όλες τις χώρες. Εγώ, πιθανόν, θα ταξιδέψω στην Ελλάδα τον προσεχή Σεπτέμβριο ή Οκτώβριο, για να διαπιστώσω κατ’ αρχήν από κοντά πως θα έχει διαμορφωθεί η κατάσταση και θα λάβω σύντομα τις αποφάσεις μου για το τι τελικά θα κάνω…», δηλώνει ο Ρικάρντο Φαρίας Νικολόπουλος στο THE OBJECTIVE.GR από το μακρινό Μεξικό, όπου διατηρεί ένα σημαντικό μέρος των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων του και επεκτείνονται στις air business με επενδύσεις σε εγκαταστάσεις αμερικανικών αεροδρομίων (cargo  dual customs facilities) και σε αεροπορική με ολιγοθέσια αεροπλάνα (μεταφορά επιβατών-φορτίων, στα καύσιμα, τη ναυτιλία (πρόσφατα ναύλωσε πλοία για την Mexican Oil Co.) κ.α.

Σύμφωνα με όσα ο ίδιος μας λέει, η εταιρεία που έχει ιδρύσει στην Ελλάδα (μια από τις 3 με το πρόθεμα Eagle/Eagle Seaplanes, Eagle Seaports, Eagle Cargo) και θα αναλάβει προσεχώς το πτητικό έργο στο νέο κλάδο των αερομεταφορών, όταν φυσικά οι αρμόδιες αρχές «ανάψουν το πράσινο φως», έχει εξασφαλίσει την απαραίτητη άδεια από την ΥΠΑ.

Επισημαίνει δε, ότι η σχετική αίτηση είχε υποβληθεί από τον Σεπτέμβριο του 2019, πριν από πολλούς μήνες. Ο πολυεκατομμυριούχος businessman θεωρεί πλέον ότι η Eagle Seaplanes είναι εγκεκριμένη και διατηρεί το δικαίωμα να φέρει στην Ελλάδα τα πρώτα της υδροπλάνα για τις απαραίτητες επιθεωρήσεις και να ενταχθούν στα δρομολόγια και να πετάξουν. Η, για την ακρίβεια, να αρχίσουν να αποθαλασσώνονται και να προσθαλασσώνονται, για πτήσεις που θα μεταφέρουν και επιβάτες και φορτία…

ΟΙ ΕΠΙΦΥΛΑΞΕΙΣ ΚΑΙ Ο ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ 2022

«Σκοπεύουμε να φέρουμε σε πρώτη φάση τρία αεροσκάφη: δυο με πλωτήρες και ένα με τροχούς (σ.σ. τα υδροπλάνα του συγκεκριμένου τύπου είναι αμφίβια) το οποίο προορίζουμε για τον τομέα του cargo. Αν ανοίξει ο δρόμος, έχουμε την δυνατότητα να προσθέσουμε άλλα 12 αεροσκάφη στον στόλο μας, τα οποία βρίσκονται αυτή την στιγμή στην Ευρώπη…», εξηγεί κ.Φαρίας Νικολόπουλος και επιβεβαιώνει την διάθεση του να επενδύσει και στην κατασκευή υδατοδρομίων, διατηρώντας πάντα τις επιφυλάξεις του:

«Για να συμβούν όλα αυτά, βασική προϋπόθεση αποτελεί να δούμε τα υδροπλάνα να πετάνε στην Ελλάδα. Να διευθετηθεί κάθε εκκρεμότητα, αλλά ένα ερώτημα είναι: θα υπάρχει τουρισμός τον Σεπτέμβριο; Προσωπικά, βλέπω ότι οι εμπορικές πτήσεις θα ξεκινήσουν κανονικά από το 2022. Ως προς τις κινήσεις της, τα πάντα θα εξαρτηθούν και από την αγορά. Θα προχωρήσουμε σιγά, σιγά. Όλοι θέλουν να μπουν στα υδροπλάνα, αλλά θα …κόψουν εισιτήριο να μπουν, όταν έρθει η ώρα; Για αυτό λέω: θα δούμε πως θα πάει. Θα πρέπει να εξασφαλισθεί και η κατάλληλη ψυχολογία στον κόσμο, για να νιώσει ότι πράγματι όλα πάνε καλά και είναι ασφαλής…».

Η αναφορά του ομογενή επιχειρηματία στην πορεία της πανδημίας είναι σαφής. Όσο προχωρούν οι εμβολιασμοί ενισχύεται η αισιοδοξία ότι η υγειονομική κρίση θα πάψει να ορθώνει εμπόδια –σε διεθνές επίπεδο, φυσικά-  για την «καθολική επανεκκίνηση» του τουρισμού και αυτής στον κλάδο των αερομεταφορών. Η κυβέρνηση στηρίζει το project των υδατοδρομίων και υδροπλάνων στην Ελλάδα, ωστόσο οι διαδικασίες αποδεικνύονται χρονοβόρες. Και συν, ότι οι πάντες εκφράζουν την ελπίδα να αποτραπεί ένα πιθανό νέο κύμα του φονικού ιού, έτσι ώστε να μην υπάρξει ο κίνδυνος νέων lockdown και νέου «stop» σε εκατοντάδες σημαντικά επιχειρηματικά πλάνα που συσχετίζονται με την ελληνική αγορά και οικονομία…

ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ KAI FASHION BUSINESS          

Ο τουρισμός δεν εξαιρείται από τα επιχειρηματικά πλάνα της οικογενείας του για την ελληνική αγορά. Την τελευταία 2ετία ετοιμάζει- μια μεγάλη επένδυση και στον ξενοδοχειακό κλάδο, που ίσως δεν θα είναι η μόνη.

O γιος του κ.Φαρίας Νικολόπουλου, Αντόνιο «έκλεισε» το 2019 μεγάλη έκταση στο νησί της Πάτμου για την ανέγερση πολυτελούς 5άστερου ξενοδοχείου (με 26 σουίτες, spa, κήπο μπαχαρικών κ.α.) που θα απευθύνεται στον high income τουρισμό. O προϋπολογισμός του θα είναι 16-20 εκατ., ενώ, hotels με παρόμοιο concept, υπάρχουν σε Kαλιφόρνια, Mαϊάμι, Mεξικό, Eλβετία.

H κόρη του, διατηρούσε μπουτίκ στο Xίλτον και παραμένει στις fashion business, με το brand Anneta Farias Collections (γυναικεία ένδυση) και σημεία πώλησης μέχρι πρότινος σε Attica, Duty Free κ.α.

THE OBJECTIVE.GR./Business   

Κοινοποίηση: