Μετά από δεκαετίες κυριαρχίας στις θάλασσες του πλανήτη, από τα ‘70s, η οικογένεια Τσάκου γνωρίζει καλά τα μυστικά για την χάραξη μιας σωστής επιχειρηματικής «ρότας», είτε οι καιροί είναι καλοί, είτε άστατοι.

Οι παραγγελίες για νέα δεξαμενόπλοια από την TEN (Tsakos Energy Navigation) τούτη την εποχή, έρχονται σε ένα καθοριστικό timing για την πορεία της ναυλαγοράς που περιμένει την δική της ανάκαμψη.

Ο στόλος της ΤΕΝ είναι «έτοιμος» καθώς η εταιρεία εκμεταλλεύτηκε  την περίοδο κατά την οποία οι ναύλοι ήταν χαμηλοί για να βγάλει σε δεξαμενισμό μεγάλο αριθμό πλοίων ενόψει της αναμενόμενης ανόδου της ναυλαγοράς δεξαμενόπλοιων.

Οι επενδύσεις σε νεότευκτα δεξαμενόπλοια συνεχίζονται, παράλληλά, από την εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή, καθώς σύμφωνα με ναυτιλιακούς κύκλους η ΤΕΝ παρήγγειλε 4 τάνκερ τύπου LR2, διπλού καυσίμου (dual fuel) με option για άλλα 2. Και μάλιστα, γίνεται λόγος για ένα σημαντικό 5ετές deal ναύλωσης με την Νορβηγική πετρελαϊκή Equinor, έναντι 70-75 εκατ.$ για καθένα πλοίο…

Πρόσφατα δε, η μην εισηγμένη εταιρεία του ομίλου Τσάκου, Tsakos Shipping & Trading παρήγγειλε 2 containerships χωρητικότητας 2.800 TEUs έκαστο από το ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας Hyundai Mipo.

Αυτά θεωρούνται δυο μόνο παραδείγματα για μια παγκόσμια «ναυτική δύναμη» όπως η ΤΕΝ , η οποία διαχειρίζεται στόλο με 68 πλοία συνολικής χωρητικότητας 7,6 εκατ. τόνων dw. Και τα δεξαμενόπλοια του ομίλου Τσάκου μεταφέρουν 550 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου, που σημαίνει 7 ημέρες παγκόσμιας κατανάλωσης ενέργειας!

ΟΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ Η ΔΙΚΑΙΩΣΗ

Η οικογένεια των μεγάλων καραβοκύρηδων από την Χίο, αισθάνεται δικαιωμένη «εκ του αποτελέσματος» για τους χειρισμούς, την στρατηγική και τις επιλογές της σε μία χρονική περίοδο γεμάτη προκλήσεις και δυσκολίες για τον κλάδο των δεξαμενόπλοιων.

Η Tsakos Energy Navigation παρουσίασε έσοδα 140 εκατ. δολαρίων και διαχειριστικά έσοδα 2,2, εκατομμυρίων το α’ τρίμηνο του 2021.

Και παρά τον δεξαμενισμό πλοίων, δραστηριοποιήθηκε το 92% του στόλου το συγκεκριμένο τρίμηνο, με τον μέσο όρο των ναύλων να φθάνει τα 18.121 δολάρια.

Το  EBITDA  κυμάνθηκε στα 37,3 εκατομμύρια, ενώ χάρη στην «σφιχτή» πολιτική  τα ημερήσια έξοδα  του στόλου μειώθηκαν κατά 6% από 7.886 στα 7.426 δολάρια, παρά τους δεξαμενισμούς και τις δυσκολίες  για αλλαγές πληρωμάτων λόγω των αυστηρών περιορισμών.

ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΤΟΥ ΚΑΠΕΤΑΝ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ

Στο «μακρύ ταξίδι» του στη ναυτιλία, ο όμιλος δεν έπαψε ποτέ να πορεύεται στις θάλασσες με τις αρχές, τις αξίες και το όραμα του ιδρυτή του, το πνεύμα που έχει εμφυσήσει και στον συνεχιστή της παράδοσης της οικογενείας στον κλάδο, του γιο του Νίκο.

«Πιστεύω ακράδαντα ότι η πραγματική πρόοδος εξαρτάται από την ικανότητά μας να επιδιώκουμε την καινοτομία και να προωθούμε την αριστεία στις υπηρεσίες μας προκειμένου να ανταποκριθούμε στις επιταχυνόμενες ανάγκες των πελατών», αναφέρει ανάμεσα σε άλλα στο μήνυμα του ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος, μια από τις πιο εμβληματικές μορφές στα χρονικά της διεθνούς ναυτιλίας και δίνει το στίγμα της νέας εποχής με απλά διατυπωμένα λόγια:

«Η προσπάθειά μας είναι να πρωτοστατήσουμε στην οικοδόμηση ενός υψηλότερου επιπέδου θαλάσσιων μεταφορών αυξάνοντας παράλληλα την περιβαλλοντική συνείδηση ​​των ανθρώπων μας, της κοινότητάς μας και του πλανήτη μας. Αυτό είναι το μήνυμα που θέλω να μεταφέρω στη νέα γενιά που θα βασίζεται στις αξίες μας και θα μεταφέρει τις ελπίδες και το όραμά μας στο μέλλον.».

Κι όπως, ακόμα, τονίζει ο καπετάνιος: «Η οικογένειά μου ασχολείται με τη ναυτιλία για γενιές. Έτσι, για μένα το να πηγαίνω στη θάλασσα δεν ήταν τόσο θέμα επιλογής, αλλά ζήτημα πεπρωμένου

 ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟ, ΜΑΣΤΙΧΑ, ΝΕΡΟ, ΜΑΡΙΝΑ ΧΙΟΥ

Η αναζήτηση ευκαιριών και στις business της …στεριάς, αποτελούν θέμα σωστού επιχειρηματικού ενστίκτου για τους καπετάνιους.

Το λιανεμπόριο και άλλοι κλάδοι μπήκαν τα τελευταία χρόνια στο «πεδίο» του ομίλου Τσάκου, που συμμετείχε στο επενδυτικό σχήμα το οποίο συμφώνησε από το 2019 να εισέλθει στην μετοχική σύνθεση των Αττικών Πολυκαταστημάτων, μαζί με τους επίσης εφοπλιστές Θανάση Λασκαρίδη και Γιάννη Σαραντίτη.

Οι προσδοκίες για την «επόμενη μέρα» της αλυσίδας λιανικού εμπορίου (ένδυση, υπόδηση κ.α.) ανεβαίνουν, λόγω της αρχικής τουλάχιστον πρόθεσης να «πέσουν» κεφάλαια επιπλέον 60 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη της και με δεδομένο ότι σταδιακά αποκαθίσταται η εικόνα της αγοράς εν μέσω της πανδημίας…

Η ευαισθησία της οικογένειας Τσάκου και η αγάπη για την πατρίδα και τους ανθρώπους της δεν καθιστούν το κέρδος και την επιχειρηματική επιτυχία ως αυτοσκοπό. Πολλές από τις επενδύσεις τους ενέχουν τον χαρακτήρα της προσφοράς προς το σύνολο.

Μετέχει, πέρα από τις δραστηριότητες της στην ναυτιλία, στη Mediterra (με ποσοστό κοντά στο 7%) η οποία αναπτύσσει το δίκτυο καταστημάτων Mastiha Shop και πουλάει «σε όλα τα πέρατα της γης» τα γνήσια προϊόντα της πολυδιαφημισμένης χιώτικης μαστίχας, επενδύει για την δημιουργία ενός μεγάλου εμφιαλωτηρίου νερού στον Γράμμο, στο Νεστόριο της Καστοριάς, ενώ, σε διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ κοινοπρακτικό σχήμα στο οποίο κινείται η εταιρία του, κέρδισε την εκμετάλλευση της Μαρίνας Χίου για τα επόμενα 40 χρόνια, γεγονός που σηματοδότησε την δυναμική είσοδο του και στον θαλάσσιο τουρισμό.

(Πηγή: DEAL news)

 

 

Κοινοποίηση: