Το «American Plan» της Chipita υπήρχε στο μυαλό του Σπύρου Θεοδωρόπουλου με κάθε λεπτομέρεια, πριν τεθεί σε φάση υλοποίησης.

Ο «κύβος ερρίφθη» πριν από 16, περίπου, μήνες και πλέον οι εξελίξεις για την δημιουργία ενός ακόμα εργοστασίου στο εξωτερικό για την παγκοσμιοποιημένη» ελληνική πολυεθνική εταιρεία τροφίμων –leader στον κλάδο των κρουασάν και των σνακς- «τρέχουν».

Ήταν 6 Δεκέμβρη του 2019, όταν η Chipita ανακοίνωνε την απόκτηση πλειοψηφικής συμμετοχής (51%) της εταιρείας EPTA America στο Νιου Τζέρσεϊ, αποκλειστικό αντιπρόσωπο και διανομέα των προϊόντων της, από το 2012, στις ΗΠΑ και στον Καναδά.

Από εκείνη τη μέρα, είχε γίνει το πιο αποφασιστικό βήμα για την εγκαθίδρυση παραγωγικής βάσης για την Chipita στην άλλη άκρη του Ατλαντικού Ωκεανού, με στόχευση σε δυο κυρίως αγορές, με 370 «εν δυνάμει» καταναλωτές…

Σήμερα, η Chipita «μετρά αντίστροφα» για την εύρεση της κατάλληλης τοποθεσίας στις ΗΠΑ, με τις πρώτες πληροφορίες να μιλούν για την πολιτεία της Τζόρτζια και χωρίς να είναι κάτι σίγουρο ή οριστικό.

Η υλοποίηση του «Αμερικανικού σχεδίου» του Mr.Chipita έχει 3 «βασικά σημεία», τα οποία θα παίζουν ρόλο για την επιλογή της ιδανικότερης δυνατής τοποθεσίας: το ενεργειακό και το εργατικό κόστος και το timing.

Για τον λόγο αυτό, έχει προσληφθεί ειδικός σύμβουλος, ενώ, ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος αρχικώς από το φθινόπωρο του 2019 αναφερόταν σε ένα βάθος χρόνου 2 ή 3 ετών για την κατασκευή του νέου εργοστασίου παραγωγής κρουασάν στις ΗΠΑ για την Chipita. Πράγμα, που σημαίνει ότι δεν απέχει πλέον πολύ η ελληνική αρτοβιομηχανία από το συγκεκριμένο αρχικό χρονικό όριο υλοποίησης του project.

Οι προσδοκίες από το νέο «άνοιγμα» σε ΗΠΑ-Καναδά είναι πολλές, αφού, είχε χαρακτηριστικά ειπωθεί πως η κίνηση αυτή αποτελεί το πρώτο βήμα του συνολικού στρατηγικού σχεδιασμού της Chipita για την αγορά της Βόρειας Αμερικής, ως συνέχεια της ευρείας αποδοχής των προϊόντων της από το εκεί καταναλωτικό κοινό.

Τον επόμενο μήνα -6 Απριλίου- αναμένεται να ξεκινήσει η λειτουργία μιας ακόμα μονάδας της Chipita εκτός συνόρων, στην Σλοβακία, για κρουασάν και bake rolls. Μάλιστα, οι πρώτες σκέψεις ήταν να βάλει μπροστά τις μηχανές του μέσα στο 2020, αλλά η πανδημία «φρέναρε» τα πλάνα…

Συνολικά, η Chipita διαθέτει 8 ιδιόκτητα εργοστάσια και άλλα 6 λειτουργούν μέσω στρατηγικών συνεργασιών. Οι πωλήσεις της έχουν ανέβει στα επίπεδα των 567,8 εκατ. ευρώ και ο πήχης διαρκώς ανεβαίνει!

(Πηγή: DEAL news)

Κοινοποίηση: