Οι τάσσεις …αποχώρησης του ολλανδικού fund Reggeborgh από την μετοχική σύνθεση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και οι συζητήσεις για παραχώρηση ποσοστού της οικογένειας Wessels στην Μαριάννα Λάτση σαφώς έχουν την δική τους εξήγηση και συνδέονται με τις γενικότερες εξελίξεις στον εγχώριο κατασκευαστικό κλάδο.

Αν και αρχικώς διαψεύσθηκαν οι επαφές με το family office της κας Λάτση από πηγές της Reggeborgh, δεν υπήρξε αμφιβολία ότι επρόκειτο περί κινήσεων τακτικής, μέχρι να ολοκληρωθεί το deal, να συμφωνηθούν όλοι οι όροι του και να ανακοινωθεί ή να δημοσιοποιηθεί η ολοκλήρωση του. Τουλάχιστον, μέχρι αποδείξεως του αντιθέτου…

Χωρίς να έχει γίνει γνωστό, ακόμα, το ύψος της συμμετοχής της στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που «πουλάει» (ή προτίθεται να πουλήσει) στο αυτό timing η ιδιοκτήτρια της Volker & Wessels, οι λόγοι για τους οποίους το κάνει είναι ξεκάθαροι.

Με δεδομένο ότι η παράλληλη παρουσία των Ολλανδών (με «όχημα» την Reggeborgh) και στον ανταγωνιστικό όμιλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, δηλαδή την Ελλάκτωρ, δημιουργεί ίσως διάφορα ζητήματα προς διερεύνηση, το σίγουρο είναι πως θέλουν να αποφύγουν κινδύνους και προβλήματα που πιθανόν να αντιμετωπίσουν μελλοντικά κατά την συμμετοχή τους σε διαγωνισμούς ή και σε επίπεδο Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Μια άλλη παράμετρο αποτελεί ο «εμφύλιος» …μετόχων της Reggeborgh με την πλευρά των κ.κ. Μπάκου-Καϋμενάκη στην Ελλάκτωρ για το «πάνω χέρι» στην διοίκηση (το οποίο διατηρούν οι Ολλανδοί) και θεωρείται ένας επιπλέον λόγος για να προσπαθούν να μειώσουν το ποσοστό στους στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, καθώς «πατούν τα πόδια τους σε δυο βάρκες». Και δεν είναι εύκολο να κρατηθούν οι ισορροπίες, ειδικότερα όταν μιλά κανείς για δυο από τους πιο ισχυρούς «πόλους» του κατασκευαστικού κλάδου στην χώρα. Τα ερωτήματα για το μέλλον της Reggeborgh στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι, λοιπόν, πολλά…

ΤΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΕΠΑΦΕΣ 

Τα σενάρια ξεκινούν από την πώληση μονοψήφιου ποσοστού της Reggeborgh στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προς την κα Λάτση από 3% και έφθαναν χθες ως 8% (ή και παραπάνω), κάτι το οποίο θα αποσαφηνισθεί μόλις υπάρξουν επίσημες ανακοινώσεις. Κατ’ άλλες πηγές, δεν θα πρέπει να αποκλεισθεί πλήρως η εκδοχή της πλήρους αποχώρησης των Ολλανδών από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, όπου συνολικά κατέχουν το 30,2% των μετοχών.

Και μάλιστα χθες συνδυαζόταν μια τέτοια ενδεχόμενη εξέλιξη με φημολογούμενες συζητήσεις και με τον μεγαλομέτοχο της τελευταίας, Γιώργο Περιστέρη, για την μεταβίβαση σημαντικού ποσοστού της μετοχικής συμμετοχής της στην εταιρεία.

Άλλωστε, η Reggeborgh έδωσε για πρώτη φορά την αίσθηση ότι σκοπεύει να αποεπενδύσει από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και πριν από αρκετούς μήνες, στα τέλη του 2019, παρηγορώντας ένα μικρό ποσοστό μεν, αλλά πλέον η υπόθεση επανέρχεται στο προσκήνιο πιο δυναμικά…

Απομένει να επιβεβαιωθούν και στην πράξη όλες αυτές οι φήμες, καθότι οι Ολλανδοί φέρονταν, σύμφωνα με άλλα σενάρια, διατεθειμένοι να «φύγουν» από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για να επενδύσουν όλα τα διαθέσιμα κεφάλαια τους στον Ελλάκτωρα.

Στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, άλλωστε, είναι απλοί επενδυτές και δεν ασκούν κανενός είδους έλεγχο. Εισήλθαν στην μετοχική της σύνθεση τον Απρίλιο του 2018 αποκτώντας το 9,38% του ομίλου –καταβάλλοντας ποσό 40 εκατ. ευρώ για το τότε ποσοστό του Νίκου Κάμπα- και στην συνέχεια το αύξησαν πάνω από το 30%.

Στην Ελλάκτωρ, αντίθετα, επικράτησαν στην διαμάχη με την προηγούμενη διοίκηση του Σάκη Καλλιτσάντση και είχαν ανακοινώσει ότι στόχος τους ήταν να εξορθολογιστεί ο ισολογισμός, να δημιουργηθεί μια οικονομική σταθερότητα και να ανακτηθούν, τόσο η εμπιστοσύνη στις προοπτικές του ομίλου, όσο και η ανταγωνιστικότητα του στην κατασκευαστική αγορά.

ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ 27ης ΓΕΝΑΡΗ

Το ολλανδικό fund συμμετέχει με 14,17% στην Ελλάκτωρ και αναμένεται να επιδιώξει την απόκτηση ενός αυξημένου ποσοστού το προσεχές διάστημα, μέσω ΑΜΚ και την αξιοποίηση και της επιπλέον ρευστότητας που θα έχουν από την πώληση του μεριδίου τους στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Οι αποφάσεις για την «αλλαγή πλεύσης» της Reggeborgh λέγεται ότι ελήφθησαν στην Γ.Σ. των μετόχων της 27ης Γενάρη.

Οι Ολλανδοί εμφανίζονται να έχουν συμφωνήσει, άλλωστε και με τον Λεωνίδα Μπόμπολα για την εξάσκηση του δικαιώματος αγοράς των μετοχών του (12,54%) και προσανατολίζονταν προς την παροχή χρονικής παράτασης δυο μηνών για την ολοκλήρωση της κίνησης αυτής, ώστε να έχουν μεγαλύτερη άνεση για τις μεταβολή των ποσοστών τους σε ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Ελλάκτωρ

Εκτιμάται, ότι ένας λόγος ο οποίος οδήγησε σε αυτήν είναι και το γεγονός ότι θα πρέπει να …διευκολυνθεί η αυτόνομη πορεία των δυο ομίλων –χωρίς «παράλληλη παρουσία» ενός ισχυρού μετόχου και στους δυο- , σε μια περίοδο που θα κληθούν να διεκδικήσουν έργα υποδομών με χρηματοδοτήσεις από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης.

(Πηγή: DEAL news)

 

Κοινοποίηση: