Ένας expert του λιανεμπορίου αλλά και του τραπεζικού κλάδου, ταυτόχρονα, δίνει 7 «χρυσές» συμβουλές στους Έλληνες επιχειρηματίες για το e commerce.

Ο Ανδρέας Αθανασόπουλος, αναπληρωτής CEO και Group Chief Transformation Officer της Eurobank και επί σειρά ετών κορυφαίο στέλεχος της αλυσίδας Κωτσόβολος και της μητρικής της, της βρετανικής Dixons, στο πρόσφατο παρελθόν, θεωρείται ένα από τα ιδανικά πρόσωπα για να μεταφέρει τα «φώτα» του στον εμπορικό κόσμο. Με αφορμή διαδικτυακή εκδήλωση της τράπεζας με θέμα «Ηλεκτρονικό Εμπόριο: Η επόμενη μέρα της λιανικής», διαπίστωσε μεταξύ άλλων:

«Η πορεία των μικρών επιχειρήσεων έχει δοκιμαστεί από την πανδημία και δοκιμάζεται ακόμα.  Η έξοδος των επιχειρήσεων προς νέες αγορές, προς αγορές διαφορετικές από τις συνηθισμένες και η ανάπτυξη νέων τρόπων προσέγγισης των πελατών αποτελεί μοναδική διέξοδο για το μέλλον.  Σε αυτή την πορεία οι μικρές επιχειρήσεις δεν μπορούν να είναι μόνες τους.  Το κράτος και οι τράπεζες έχουν από την δική τους σκοπιά να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων.  Εμείς από την πλευρά μας, έχουμε την διάθεση αλλά προσπαθούμε και καθημερινά να κάνουμε αυτή την διάθεση πραγματικότητα…».

Στην διάρκεια του event επισήμανε, ακόμα:

«Η αντίδραση των κοινωνιών, των οικονομιών και των επιχειρήσεων δημιούργησε επιταχυντές και έφερε πολύ πιο νωρίς φαινόμενα τα οποία τα αναμέναμε να συμβούν μέσα στη διάρκεια του χρόνου. Ποια είναι αυτά ;

  1. Οι καταναλωτές προσαρμόστηκαν σε νέες δυνατότητες εργασίας και ζωής με κυρίαρχο χαρακτηριστικό την απομόνωση από το εξωτερικό περιβάλλον
  2. Οι καταναλωτές αναζήτησαν νέους τρόπους αγορών με απίστευτη ταχύτητα αλλά ταυτόχρονα είχαμε αυξομειώσεις στην ζήτηση με κάποια προϊόντα να γίνονται ανάρπαστα και κάποια αζήτητα
  3. Οι καταναλωτές αναζήτησαν νέες μάρκες και νέα προϊόντα για νέες ανάγκες που προέκυψαν. Ως ένα παγκόσμιο φαινόμενο οι καταναλωτές βρήκαν την ευκαιρία να πειραματιστούν σε νέες μάρκες και ονόματα
  4. Η έννοια της ικανοποίησης των πελατών πήρε νέα διάσταση πέρα από τα συνηθισμένα και επικεντρώθηκε πολύ στην τήρηση των υποσχέσεων όποιες και αν ήταν αυτές. Ενας νέος κόσμος της ταχύτητας παραδόσεως προϊόντων είναι κοντά μας.  Η εβδομάδα έγινε μέρα και η ημέρα έγινε ώρα.

Και τι σημαίνει αυτό

  1. Από just in time to just in case
  2. Από την ανταλλακτική οικονομία στην οικονομία της απομόνωσης
  3. Λιγότερες προσφορές από τους μεγάλους παίκτες και άρα λιγότερη ασφυξία στους μικρότερους παίχτες. Οι προσφορές γονάτιζαν διαχρονικά τους μικρούς παίχτες που δεν μπορούσαν να ακολουθήσουν
  4. Η έννοια της γειτονιάς άλλαξε χαρακτήρα και δεν είναι πλέον γειτονιά αλλά ένας μεγάλος κόσμος που κάνει αναζητήσεις μέσω του ιστοχώρου
  5. Τα δίκτυα διανομής αποτελούν την ουσία της της υπόθεσης διότι η ύπαρξη διαθέσιμων αγαθών που έχουν ζήτηση καθορίζει την επιτυχία και όχι απλά η καλή τιμή».

Στο δια ταύτα –απαντώντας στο ερώτημα, πως μεταφράζεται αυτό στην πράξη για την μικρή επιχείρηση;- ανέφερε τις 7 «χρυσές» συμβουλές προς τους επιχειρηματίες:

«

  1. Ανοίξτε τα φτερά σας για την βγείτε στις αγορές εκτός της γειτονιάς σας. Η δημιουργία μίας ιστοσελίδας δεν είναι μία απλή προσθήκη αλλά είναι μία μεγάλη κίνηση αναβάθμισης της παρουσίας σας στον έξω κόσμο.
  2. Οργανώστε την επιχείρησή σας βάσει των νέων δεδομένων ότι πολλοί πελάτες πλέον είναι εξ αποστάσεως, είναι απαιτητικοί, και έχουν φωνή.
  3. Το ηλεκτρονικό μαγαζί χρειάζεται το δικό του μάρκετινγκ, εμπορική πολιτική, προσφορές, διαχείριση παραγγελιών, χρονική διάρκεια πέρα από το τυπικό 8ωρο. Αρα είναι μία νέα επιχείρηση και όχι μία προσθήκη λόγω των καιρών.
  4. Οργανώστε την εφοδιαστική αλυσίδα σας. Δεν μπορείτε να υπόσχεσθε παραδόσεις σε προϊόντα που δεν έχετε και δεν ξέρετε πότε θα έρθουν.  Οι πελάτες θα προτιμήσουν τοπικά προϊόντα λόγω χρονικής βεβαιότητας παραδόσεων και άρα θα πρέπει να το τονίσετε αυτό
  5. Προσοχή στις τιμές και τους τρόπους πληρωμών. Στο ηλεκτρονικό εμπόριο δεν είστε παρόν να κάνετε διαπραγματεύσεις στις τιμές, που είναι συνηθισμένο σπορ των μικρών επιχειρήσεων.  Αρα μάλλον οι τιμές στο ηλεκτρονικό μαγαζί θα πρέπει να είναι αυτές που θα κερδίσουν τον πελάτη σε πρώτη κίνηση.  Δεν υπάρχει δεύτερη κίνηση.  Οι τρόποι πληρωμών, οι άτοκες δόσεις, οι πιστωτικές κάρτες, οι αντικαταβολές είναι μία νέα συνήθεια που θα πρέπει να γίνεται φίλοι.
  6. Οι πελάτες δεν θέλουν μόνο να αγοράζουν προϊόντα αλλά θέλουν περιεχόμενο, διάδραση και ιστορίες για την εμπειρία τους. Επίσης θέλουν εγγύηση ότι αν πάει κάτι λάθος δεν θα πέσουν σε κενό αέρος.  Είναι καθοριστικής σημασίας να έχετε σωστή διαχείριση των προβλημάτων, των επιστροφών και ακυρώσεων πληρωμών
  7. Η κρατική υποστήριξη για τα πρώτα έξοδα είναι μεγάλη βοήθεια. Όμως θα πρέπει να κάνετε ένα πλήρες πλάνο εξόδων και εσόδων σαν να ήταν μία επιχείρηση από μόνη της.  Η περίοδος είναι εξαιρετική για την αναζήτηση χρηματοδοτήσεων από το τραπεζικό σύστημα και εμείς ως τράπεζα λατρεύουμε να εξετάζουμε αιτήματα που οι πελάτες έχουν σχέδια ανάπτυξης και σχέδια επέκτασης της επιχείρησής τους.»

 

Κοινοποίηση: