Οι ανακατατάξεις στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, τον πιο κερδισμένο (αν όχι και μοναδικό, σε αυτό το «κομμάτι») από ολόκληρο το λιανεμπόριο, σε εποχές πανδημίας, συνεχίζονται. Με εξαγορές και deals, που αλλάζουν τον «χάρτη» της εγχώριας αγοράς, έστω και αν δεν μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο στον βαθμό προηγούμενων χρόνων. Στο μέγεθος, ας πούμε, της ενσωμάτωσης των δικτύων της «Μαρινόπουλος» σε αυτό της «Σκλαβενίτης» ή του «Βερόπουλου» -ως προς τις ελληνικές δραστηριότητες του- στην αλυσίδα «My Market» του ομίλου ΜΕΤΡΟ της οικογένειας Παντελιάδη

Στις αρχές του μήνα, η ΠΕΝΤΕ Α.Ε. – ΓΑΛΑΞΙΑΣ προχώρησε στην εξαγορά των 6 καταστημάτων της Βορειοελλαδίτικης αλυσίδας σούπερ μάρκετ OLLA, τα οποία βρίσκονται σε Ιωάννινα και Θεσσαλονίκη, συγκεκριμένα σε Καλαμαριά, Σταυρούπολη, Τούμπα και Χαριλάου, ο τζίρος των οποίων κυμαίνεται μεταξύ 1315 εκατ. ευρώ και απασχολούν αυτά περί τους 90 εργαζομένους.

Όλα, όμως, δείχνουν ότι θα ακολουθήσουν και νέα «χτυπήματα» στο «μέτωπο» των εξαγορών για τα σούπερ μάρκετ. Που, πότε και από ποιον;

ΤΑ ΝΕΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ONLINE ΚΑΝΑΛΙ

Ο CEO της ΜΕΤΡΟ, Αριστοτέλης Παντελιάδης, έριξε την νέα «τροχιοδεικτική βολή», όταν πριν από λίγα 24ωρα δεν έκρυψε την εκτίμηση του –αναφερόμενος στον ανταγωνισμό- ότι προετοιμάζεται μια νέα φάση συγκέντρωσης του κλάδου στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, με αρκετές μικρομεσαίες αλυσίδες να εμφανίζονται ως «πωλητές».

Δεν αρνήθηκε το πιθανό ενδιαφέρον του ομίλου που ηγείται για την εξαγορά κάποιου μικρότερου «παίκτη», αν κι εξήγησε ότι «δεν προτίθεται να αγοράσει τζίρο», θέτοντας ως προϋπόθεση να προκύψει το βέλτιστο εκείνο σχήμα που θα ενδυναμώσει τη θέση της και την αποτελεσματικότητά της αλυσίδας στην αγορά.

Στο συγκεκριμένο timing, ωστόσο, η My Market/METRO εστιάζει στην οργανική ανάπτυξή της με την προσθήκη 8-9 καταστημάτων το 2021 και μ’ έμφαση τη Βόρεια Ελλάδα, όπου διαθέτει μειωμένη παρουσία. Ταυτόχρονα, ο όμιλος της οικογένειας Παντελιάδη προχωρά σε επένδυση επέκτασης του αποθηκευτικού του κέντρου στη Θεσσαλονίκη και ενίσχυσης στο online κανάλι, ύψους 35 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο, η ΜΕΤΡΟ δεν σταμάτησε να είναι δραστήρια σε επίπεδο εξαγορών», με πιο πρόσφατο deal την πλήρη απορρόφηση των δραστηριοτήτων του eshop mymarket.gr και της NET SPIRIT τον περασμένο Ιούνιο. Τον Σεπτέμβριο, κι ενώ είχε προηγηθεί ήδη το πρώτο …lockdown που «εκτόξευσε» τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ ο Αριστοτέλης Παντελιάδης έστειλε ένα νέο μήνυμα με την φράση «δεν αποκλείω εξαγορές αλυσίδων» και …τέλη Νοέμβρη «ξαναχτύπησε». Το δεύτερο lockdown του 2020 «δείχνει» προς την ίδια «κατεύθυνση»…

Η «ΠΙΤΑ» ΤΩΝ 10 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ

Πολύ πιθανόν, λοιπόν, η εξαγορά των OLLA από την ΠΕΝΤΕ Α.Ε. – ΓΑΛΑΞΙΑΣ να μην είναι η μοναδική κίνηση που θα γίνει αυτή την εποχή ή τους επόμενους μήνες, στην αγορά των σούπερ μάρκετ, καθώς και άλλες αλυσίδες προσπαθούν να διευρύνουν τα δίκτυα τους. Είτε με το άνοιγμα νέων καταστημάτων, είτε με την προσθήκη «παικτών» μικρότερου «διαμετρήματος» στο δυναμικό τους.

Η κατανάλωση σε τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης πολύ λογικά αυξάνεται κατά μεγάλα ποσοστά όταν ο κόσμος αναγκαστικά …κλείνεται στα σπίτια του λόγω των περιορισμών στην κυκλοφορία, με τις διάφορες αλυσίδες να ενισχύουν τους τζίρους τους και από τα προσωρινά γενικά «λουκέτα» στην εστίαση (πλην delivery και take away).

Το «φαινόμενο» στρέφει τους επιχειρηματίες του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων σε νέες επενδύσεις με στόχο την ενίσχυση της θέσης τους στην αγορά έναντι του ανταγωνισμού, σε φυσικά καταστήματα και e shops.

Στρατηγική η οποία εφαρμόζεται, με «φόντο» μια αυξανόμενη συνολική «πίτα» που κυμαίνεται  κοντά στα 10 δισ. ευρώ στην Ελλάδα και στόχο να διεκδικήσει η κάθε επιχείρηση το μεγαλύτερο δυνατόν μερίδιο από αυτήν!

ΤΟ ΝΕΟ ΡΕΚΟΡ ΠΩΛΗΣΕΩΝ

Δεν ήταν τυχαίο πως ακόμα και την Black Friday σημειώθηκε ρεκόρ «ηλεκτρονικών πωλήσεων»- σε ημερήσια δαπάνη- στα σούπερ μάρκετ, την δεύτερη μεγαλύτερη ημερήσια μετά την 5η Νοεμβρίου, την ημέρα πριν από την έναρξη του 2ου lockdown…

Προηγήθηκαν, οι εξαγορές  του ηλεκτρονικού σουπερ μάρκετ caremarket.gr από την «Σκλαβενίτης» με πωλητή την Yoda A.E., η συμφωνία της ΑΒ Βασιλόπουλος με την delivery.gr, η ένταξη των αλυσίδων Κρητικός και Μασούτης στην on line πλατφόρμα παραγγελιών BOX κ.α.

THE OBJECTIVE.GR  

 

Κοινοποίηση: