Οι μεγάλοι Έλληνες καραβοκύρηδες  «οργώνουν» τις «7 θάλασσες» με έναν υπερήφανο στόλο, η συνολική αξία του οποίου υπολογίζεται πάνω από τα 100 δισ.$.

Η ναυτιλία, ακόμα και σε αυτούς τους πολύ κακούς καιρούς για τις οικονομίες του πλανήτη εν μέσω της πανδημίας, παραμένει η «δύναμη πυρός» για την αντίστοιχη ελληνική.

Χωρίς υπερβολή, οι Έλληνες εφοπλιστές θεωρούνται οι «παγκόσμιοι πρωταθλητές» του θαλασσίου εμπορίου, καθώς έχουν αποδειχθεί …οι καλύτεροι καπετάνιοι, ακόμα και μέσα στις χειρότερες φουρτούνες. Κρατούν σταθερά τα «σκήπτρα» του κλάδου τους σε διεθνές επίπεδο, πρωταγωνιστούν σε όλους τους τομείς και προσφέρουν έσοδα πολλών δισ. στο εγχώριο ΑΕΠ!

Με την «γλώσσα των αριθμών»: Σύμφωνα με  στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Ελλάδα παραμένει παγκοσμίως η χώρα με τη μεγαλύτερη πλοιοκτησία. Έστω και αν ο πληθυσμός της πατρίδας  μας αντιπροσωπεύει μόλις το 0,16% αυτού όλης της γης, οι Greeks κατέχουν το 20,67% της παγκόσμιας χωρητικότητας και το 54,28% της χωρητικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης – ΕΕ.

Μάλιστα, κατάφεραν να υπερδιπλασιάσουν τη μεταφορική ικανότητα του στόλου τους στο διάστημα 2007-2019, ενώ ελέγχουν:

  • το 32,64% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων,
  • το 15,14% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χημικών και παραγώγων πετρελαίου
  • το 16,33% του παγκόσμιου στόλου υγραεριοφόρων (LNG / LPG),
  • το 21,7% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, και
  • το 8,92% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Πολύ σημαντικό είναι, επίσης, το γεγονός, ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν επενδύσει σε μεγάλο βαθμό σε νέα και ενεργειακά αποδοτικά πλοία, με τη μέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου (9,17 έτη) να είναι χαμηλότερη από τη μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου (9,61 έτη). Η Ελλάδα συγκαταλέγεται, παράλληλα, στις 5 κορυφαίες στον κόσμο ναυτιλιακές χώρες μαζί με Ιαπωνία, Κίνα, Σιγκαπούρη και Χονγκ Κονγκ.

Η ελληνική ναυτιλία παραμένει, ταυτόχρονα, ένας από τους ισχυρότερους «πυλώνες» της ελληνικής οικονομίας. Οι εισροές στο ισοζύγιο πληρωμών υπηρεσιών από τις θαλάσσιες μεταφορές ανέρχονται σε περίπου 17,303 δισ. ευρώ για το 2019, με ετήσια  αύξηση 4,05% και με την συμβολή της ναυτιλιακής βιομηχανίας στην ελληνική οικονομία σημαντικά ευρύτερη. Η  συνολική αξία του ελληνικών συμφερόντων εμπορικού στόλου ανέρχεται το 2020 στα 100,446 δισ. δολάρια, ελάχιστα πίσω από την Ιαπωνία.

 ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΟΠ-10

Ποιο είναι το ελληνικό Top-10 των εφοπλιστών με βάση την αξία του στόλου ναυτιλιακών τους και όχι τον αριθμό των πλοίων τους; Ιδού:

  1. Γιάννης Αγγελικούσης, 128 πλοία/9,01 δισ. δολάρια
  2. Γιώργος Προκοπίου, 128 πλοία/5,54 δισ. δολάρια
  3. Γιώργος Οικονόμου, 120 πλοία/4,49 δισ. δολάρια

4.Νίκος Μαρτίνος, 96 πλοία/3,18 δισ. δολάρια

  1. Πήτερ Λιβανός, 34 πλοία/2,99 δισ. δολάρια
  2. Άννα Αγγελικούση,72 πλοία/2,88 δισ. δολάρια
  3. Ανδρέας Μαρτίνος, 83 πλοία/2,82 δισ. δολάρια

8.Νίκος Τσάκος, 68 πλοία/αξία 2,44 δισ. δολάρια

  1. Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος 72 πλοία/2,3 δισ. δολάρια
  2. Αγγελική Φράγκου, 125/2,17 δισ. δολάρια

Οι business των εφοπλιστών στην στεριά

 

Κοινοποίηση: