Το lockdown της Άνοιξης «τσάκισε» την αγορά, με το λιανεμπόριο να ανήκει στους κλάδους οι οποίοι «μετρούν» τις μεγαλύτερες απώλειες όλους αυτούς τους μήνες της πανδημίας – με πολλές από τις επιχειρήσεις να προσπαθούν, ακόμα, να αποκαταστήσουν τις «πληγές» τους και να βρουν τρόπους για να «ορθοποδήσουν», σε συνδυασμό με τα μέτρα στήριξης του κυβερνητικού επιτελείου.

Οι τζίροι των φυσικών σημείων πώλησης προϊόντων ή/και υπηρεσιών έφθασαν κάποια στιγμή στο ναδίρ (ούτε αναπληρώθηκαν από τις on line αγορές και συναλλαγές, παρά την αύξηση τους) και μοιραία ο «αγώνας» για ένα «καθολικό restart» βρίσκεται σε εξέλιξη. Με την ευχή να αποφευχθεί μια «αναζωπύρωση» της κρίσης και να ματαιωθεί κάθε πιθανότητα για ένα νέο «γενικό λουκέτο», που αν και προσωρινό θα ήταν καταστροφικό…

Η άλλη όψη του νομίσματος είναι ότι, Οκτώβριο μήνα, κάποιοι «μεγάλοι» της αγοράς ανοίγουν νέα καταστήματα, με στόχο να τονωθεί η κίνηση και να «κυκλοφορήσει» το χρήμα.

«Εξαιρούνται» …από το ρεπορτάζ τα νέα καταστήματα αλυσίδων σούπερ μάρκετ και τραπεζών, κλάδοι οι οποίοι έτσι κι αλλιώς δεν έμειναν «χωρίς δουλειά». Ειδικότερα αυτός του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων.

Οι εξελίξεις συσχετίζονται, σε αυτή την φάση, με την είσοδο δυο γαλλικών brands ένδυσης στην ελληνική αγορά, αλλά και τα εγκαίνια νέων καταστημάτων ή σημείων πώλησης από «ισχυρές» λιανεμπορικές αλυσίδες, στην αθλητική ένδυση και τον οικιακό εξοπλισμό.

Ένα από τα «καλά νέα» των τελευταίων ημερών, λοιπόν, για την ελληνική αγορά ήταν οι δυο νέες exclusive boutiques οι οποίες «άνοιξαν» (από 7/10) στον 1o όροφο του Golden Hall, από τους γαλλικούς οίκους SANDRO και MAJE σε συνεργασία με τα πολυκαταστήματα Attica, δυο σήματα που   έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα!

ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΗΚΟΥΑΝΑ …ΣΤΗΝ ΚΗΦΙΣΙΑΣ   

Όπως αναφέρει η σχετική ενημέρωση, SANDRO και MAJE «…σε δυο ιδιαίτερα εκλεπτυσμένους χώρους minimal αισθητικής, τα ρούχα και αξεσουάρ για άντρες και γυναίκες των δυο οίκων, μεταφέρουν στη χώρα μας έμπνευση από τους δρόμους του Μαρόκο, χώρα καταγωγής των ιδρυτών τους καθώς και την «αιώνια γοητεία» της αρχιτεκτονικής του Παρισιού, συνδυάζοντας τη φινέτσα με το street στυλ και μετατρέποντας την αβίαστη γαλλική κομψότητα σε προσιτή πολυτέλεια.».

To μεν brand SANDRΟ, ξεκινώντας το 1984 με ένα κατάστημα στο κέντρο της περιοχής Marais του Παρισιού διατηρεί σήμερα πάνω από 700 σημεία πώλησης παγκοσμίως. Το δε πρώτο κατάστημα MAJE άνοιξε το 1998 στο 6ο διαμέρισμα του Παρισιού, στις όχθες του Σηκουάνα και σήμερα έχει παρουσία σε 40 χώρες με 548 σημεία πώλησης.

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ

Σε άλλες κατηγορίες προϊόντων: το Factory Outlet, το πρώτο ελληνικό εκπτωτικό πολυκατάστημα, θα «καλωσορίσει» την εταιρία αθλητικών ειδών Intersport σε ένα νέο corner έκτασης πάνω από 300 τ.μ., το οποίο θα «ανοίξει» στο κατάστημα Αεροδρομίου στο τέλος του Οκτωβρίου, σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο.

Ο όμιλος Φουρλή, ετοιμάζει νέα «χτυπήματα» όχι μόνο με την επέκταση της αλυσίδας Intersport, αλλά και με ένα από τα πιο καθιερωμένα brands της παγκόσμιας αγοράς, στον κλάδο του οικιακού εξοπλισμού και επίπλων.

Το πρώτο μικρού μεγέθους κατάστημα ΙΚΕΑ αναμένεται να ανοίξει περί τα τέλη Οκτωβρίου, επίσης, στον Πειραιά στο πλαίσιο της νέας φιλοσοφίας ανάπτυξης καταστημάτων που σχεδιάζει η Fourlis, μεσαίου (5.000-10.000 τ.μ) και μικρού (1.000-2.000 τ.μ) μεγέθους μέσα στον αστικό ιστό. Στα πλάνα του ομίλου είναι να δρομολογηθεί η δημιουργία ακόμη δύο καταστημάτων, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ίσως ως τα τέλη του 2021.

Νέο μεγάλο κατάστημα (το 7ο της στην Ελλάδα) εγκαινίασε πρόσφατα, τέλη Ιουνίου, και μια άλλη κορυφαία αλυσίδα στον τομέα του Do it Yourself, η γαλλική Leroy Merlin του ομίλου Adeo (με συνεταίρο της 60%-40% τον Παύλο Φουρλή), στον Κηφισό, μια από τις πιο κεντρικές «αρτηρίες» της Αττικής, με χιλιάδες προϊόντα, από οικοδομικά υλικά και ολοκληρωμένες λύσεις για την κουζίνα και το μπάνιο, μέχρι είδη κήπου και διακόσμησης.

Το σημαντικό είναι ότι η Leroy Merlin υλοποιεί ένα μακροπρόθεσμο επενδυτικό πλάνο για την δημιουργία ενός δικτύου αποτελούμενου από 20 συνολικά καταστήματα της στην Eλλάδα ως το 2025, άρα απομένουν άλλα… 13. Tο «επόμενο βήμα»; Ίσως γίνει στην Θεσσαλονίκη…

UPDATE:

Η αλυσίδα ειδών σπιτιού και ύπνου JYSK ανοίγει (από 22/10) το 39ο κατάστημα της στην Ελλάδα από το 2015, στην περιοχή της Καλλιθέας, στο πλαίσιο του 5ετούς επενδυτικού προγράμματος της για 40 συνολικά.

Τον προηγούμενο μήνα, υπήρξαν τα εγκαίνια του πρώτου καταστήματος της φημισμένης ιταλικής φίρμας καλλυντικών Kiko Milano στο The Mall Athens στο Μαρούσι, από τον επιχειρηματικό όμιλο του Σάμι Φάις.

Την  δεύτερη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου η Καυκάς, leader στον κλάδο της (φωτιστικά, λάμπες, ηλεκτρολογικό υλικό αλλά και προϊόντα smart home, εργαλεία κ.α.) άνοιξε στον Βύρωνα το 70ο κατάστημα της σε Ελλάδα και Κύπρο.

THE OBJECTIVE.GR

Κοινοποίηση: