Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο γίνεται μια όλο και πιο δημοφιλής επιλογή για τους Έλληνες οδηγούς, αν και θεωρείται κάπως νωρίς ακόμα για να ισχυρισθεί κανείς ότι υπερτερεί έναντι των βενζινοκίνητων ή των πετρελαιοκίνητων.

Ίσως, γιατί πολλοί από εμάς περιμένουμε να «πέσουν» οι τιμές πώλησης ενός τέτοιου ΙΧ για να …τολμήσουμε την απόκτηση του και να απαρνηθούμε τα σημερινά οχήματα μας, με το συμβατικό καύσιμο ή να πεισθούμε για την αποδοτικότητα του, για το χαμηλό κόστος συντήρησης του ή/και την επάρκεια του σε επίπεδο αυτονομίας, όταν «θα το έχουν δοκιμάσει άλλοι» κ.λ.π., κ.λ.π.

Η εγκατάσταση ενός ολοένα και μεγαλύτερου αριθμού σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε βενζινάδικα, σε αλυσίδες παρκινγκ ή μέχρι και σούπερ μάρκετ, δίνει μια «ώθηση» για να αρχίσει να ξεπερνά κανείς τους προσωπικούς δισταγμούς του.

Σε κάθε περίπτωση, οι αλλαγές που επιφέρει στον «χάρτη» της αυτοκίνησης η καθιέρωση και το λανσάρισμα νέων ή και λίγο παλαιότερων μοντέλων παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον από πολλές απόψεις…

Μια εικόνα για το πώς διαμορφώνεται η κατάσταση στην Ελλάδα για την αγορά και την χρήση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου δίνει το περιεχόμενο έρευνας, σύμφωνα με την οποία γίνεται πιο προσιτή από ποτέ στην Ευρώπη, με την Ελλάδα να αναδεικνύεται ως η οικονομικότερη χώρα για …το εγχείρημα!

Τι αναφέρει η σχετική ενημέρωση:

Όλο και πιο οικονομική γίνεται η χρήση ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ευρώπη,σύμφωνα με τα ευρήματα του ετήσιου Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτου (Car Cost Index) που δημοσίευσε η LeasePlan.

Η έρευνα αναδεικνύει την Ελλάδα ως την πιο οικονομική χώρα για χρήση ηλεκτρικού αυτοκινήτου, παρότι σύμφωνα με τα ευρήματα το κόστος χρήσης του δεν είναι ανταγωνιστικό σε σχέση με το κόστος χρήσης αυτοκινήτου με μηχανή εσωτερικής καύσης (ICE). Ταυτόχρονα, το κόστος χρήσης diesel αυτοκινήτου στην Ελλάδα, είναι το χαμηλότερο μεταξύ των χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα. Γενικότερα, η Ελλάδα είναι μια από τις πιο οικονομικές χώρες για οδήγηση αυτοκινήτου, καθώς έχει από τα πιο χαμηλά συνολικά μηναία κόστη χρήσης, €501 κατά μέσο όρο, σε σύγκριση με άλλες χώρες. Στην πλειονότητα των χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα, η μετακίνηση με ηλεκτρική ενέργεια είναι πιο προσιτή από τη βενζίνη και το diesel στη μεσαία κατηγορία.

Σε σχέση με το ΑΕΠ της κάθε χώρας, το συνολικό κόστος χρήσης είναι το υψηλότερο για τους οδηγούς στην Ιταλία και την Πορτογαλία και το χαμηλότερο για τους οδηγούς στη Δανία και τη Σουηδία. Ακόμη, η Νορβηγία και η Ελβετία είναι τα πιο ακριβά κράτη για οδήγηση αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης (ICE). Αντίθετα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι σημαντικά φθηνότερα από όλα τα ICE στη Νορβηγία και φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα στην Ελβετία.

Όσον αφορά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κατηγορία compact (C1) είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος σε οκτώ ευρωπαϊκές χώρες, ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κατηγορία μεσαίου μεγέθους (D2) είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος σε 14 ευρωπαϊκές χώρες. Ταυτόχρονα, καμία χώρα δεν διαθέτει αυτή τη στιγμή ανταγωνιστικά, ως προς το κόστος χρήσης, ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κατηγορία executive (E2).

Το Car Cost Index αποτελεί μια περιεκτική ανάλυση που αποκαλύπτει το πραγματικό κόστος χρήσης ενός αυτοκινήτου – συμπεριλαμβανομένου του κόστους καυσίμων, της απόσβεσης, των φόρων, της ασφαλιστικής κάλυψης και του κόστους συντήρησης – σε 18 ευρωπαϊκές χώρες: Αυστρία, Βέλγιο, Τσεχία, Δανία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Ιταλία, Ολλανδία, Νορβηγία, Πορτογαλία, Ισπανία, Σουηδία, Ελβετία και Ηνωμένο Βασίλειο.

Ο Κωνσταντίνος Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της LeasePlan Hellas, δήλωσε σχετικά: «Το γεγονός ότι η Ελλάδα αναδεικνύεται για ακόμη μία χρονιά η χώρα με το χαμηλότερο κόστος χρήσης ηλεκτρικού αυτοκινήτου, μεταξύ των υπόλοιπων ευρωπαϊκώνκρατών, μας προσφέρει μεγάλη ικανοποίηση. Οι δράσεις προς την εξέλιξη των υποδομών και η σταδιακή αύξηση των παρεχόμενων κινήτρων για τη χρήση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας αρχίζουν να θέτουν γερές βάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξή της. Εμείς στη LeasePlan Hellas, ως πρωτοπόροι στη μίσθωσηηλεκτρικών αυτοκινήτων, θα συνεχίσουμε να προσπαθούμε καθημερινά ώστε ηοδήγησηηλεκτρικών αυτοκινήτων να αποτελεί προσιτή επιλογή για όλους τους πελάτες μας, μένοντας ταυτόχρονα πιστοί στη δέσμευση της εταιρείας για καθαρές εκπομπές ρύπων από τον συνολικό στόλο της έως το 2030».

 Σχετικά με την Lease Plan Hellas

 Η Lease Plan Hellas, ηγέτιδα στην παροχή αυτοκινήτου ως υπηρεσία (Car-as-a-Service), δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από το 2003 και είναι 100% θυγατρική της Lease Plan Corporation N.V.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίας της στην ελληνική αγορά, έχει διαγράψει δυναμική και σταθερά ανοδική πορεία, προσφέροντας υψηλού επιπέδου υπηρεσίες λειτουργικής μίσθωσης και καινοτόμες λύσεις που ανταποκρίνονται απόλυτα στις ανάγκες των πελατών της. Σήμερα, διαχειρίζεται περισσότερα από 31.500 αυτοκίνητα.

Με 57 χρόνια εμπειρίας παγκοσμίως, η αποστολή της LeasePlan είναι να παρέχει το what’snext στη βιώσιμη μετακίνηση, ώστε να μπορούν οι πελάτες της να εστιάσουν στο what’snext για αυτούς.

Κοινοποίηση: