Τον ρόλο που παίζει μια τοπική κοινωνία στην επιβίωση –και ανάπτυξη, σε καλές εποχές- των επιχειρήσεων αναλύει το άρθρο του Μιχάλη Κοσμετάτου* με τίτλο «Εμπιστοσύνη στην τοπική αγορά των Βριλησσίων» στην επίσημη εφημερίδα του εμπορικού συλλόγου της πόλης «η Αγορά μας».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο:

«Σε μια απρόσμενη, παράξενη και δυστυχώς απρόβλεπτη για όλους εποχή, οι επιχειρηματίες ανεβαίνουν τον δικό τους «Γολγοθά».

Στην διάρκεια του παρατεταμένου –μα επιβεβλημένου, για την προστασία της δημόσιας υγείας- lockdown ο επιχειρηματικός κόσμος, από τις μεγάλες βιομηχανίες μέχρι τους απλούς καταστηματάρχες, στερήθηκε πολύτιμα έσοδα, την ώρα που οι υποχρεώσεις όλων «έτρεχαν» και πολλοί εξ’ αυτών περιήλθαν σε δεινή – αν όχι και σε «οριακή» για την οικονομική τους «επιβίωση»- θέση. Και οι δυσκολίες συνεχίζονται…

Η επιστημονική κοινότητα καταβάλει τον «νυν υπέρ πάντων αγώνα» για να «νικήσει» τον COVID-19. Οι κυβερνήσεις επιδίδονται σε μια διπλή προσπάθεια: αφ’ ενός να λάβουν τα υγειονομικής φύσης μέτρα εκείνα τα οποία θα συνδράμουν στην «αναχαίτιση» του φονικού ιού, αφ’ ετέρου με ένα άλλο «πακέτο» φορολογικών και άλλων μέτρων να περιορίσουν τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας στην αγορά και την επιχειρηματικότητα. Για να «σωθούν» τα μαγαζιά και οι θέσεις εργασίας. Είτε τούτο αφορά το σύνολο της εγχώριας οικονομίας, είτε τις τοπικές οικονομίες και κοινωνίες…

Εμείς, ζούμε στα Βριλήσσια. Ένα πανέμορφο προάστιο, το οποίο αισθάνεσαι ότι αγαπάς όλο και πιο πολύ όσο περνούν τα χρόνια. Η ανάπτυξη των τελευταίων δεκαετιών δημιούργησε μια μεγάλη εμπορική αγορά στην περιοχή. Ο …κορωνοϊός, φυσικά, δεν έκανε «εξαιρέσεις» στα (νέα) προβλήματα που προκάλεσε – και προκαλεί. Και ίσως, λοιπόν, την συγκεκριμένη περίοδο, αυτή η αγορά, η αγορά των Βριλησσίων, έχει περισσότερο από ποτέ ανάγκη την εμπιστοσύνη και την στήριξη των 45-50.000 κατοίκων της πόλης μας.

Διότι, όσες αντοχές και αν έχει αποκτήσει π.χ. ακόμα και μια υγιής και αναπτυσσόμενη επιχείρηση, η κατανάλωση δεν παύει να αποτελεί ζωτικής σημασίας παράμετρο για το παρόν και το μέλλον της.

Μια ισχυρή σχέση, βέβαια, όπως αυτή ανάμεσα στην επιχείρηση και τον καταναλωτή, απαιτεί αμοιβαιότητα. Μια σχέση που δεν σταματά ποτέ να «χτίζεται».

Ο καταναλωτής ζητά το αυτονόητο: ποιότητα σε προϊόντα και υπηρεσίες και καλές τιμές, τα οποία σαφώς προτιμά, πόσο μάλλον όταν τα βρίσκει «μέσα στα πόδια του». Η αύξηση της κατανάλωσης προσφέρει, από την άλλη πλευρά, σε μια εύρωστη επιχείρηση την επιπλέον δυνατότητα να ανταποκριθεί με μεγαλύτερη ευκολία σε αυτές τις απαιτήσεις και κάπου εκεί εντοπίζεται η «χρυσή τομή».

Η ευμάρεια των επιχειρήσεων μιας περιοχής δεν αποτυπώνεται, άλλωστε, μόνο στα έσοδα τους, αλλά και στην γενικότερη εικόνα αυτής, στην καθημερινότητα της πόλης και των κατοίκων της.

Τα Βριλήσσια διαθέτουν πάρα πολλά εξαιρετικά καταστήματα και εξαιρετικούς ανθρώπους. Μια ποιοτική και πλήρη αγορά, σε προϊόντα και τις υπηρεσίες. Τέτοια, που μπορεί κάλλιστα να προσελκύει καταναλωτές και από άλλες περιοχές. Και, ίσως, ήρθε η στιγμή για να μετατρέψουν «την κρίση σε ευκαιρία»!

ΥΓ. Χωρίς ν’ αφήνει κανείς, κανενός είδους αιχμές για κανέναν, η προσέλκυση καταναλωτών από άλλες περιοχές – και με δεδομένο ότι η Λεωφόρος Πεντέλης θεωρείται «μεγάλο πέρασμα»- θα ενισχυθεί, αν με κάποιον τρόπο διευκολυνθεί η διέλευση των οχημάτων, ειδικά τις ώρες του κυκλοφοριακού «ζενίθ» και αν δοθεί, ταυτόχρονα, λύση στο θέμα του πάρκινγκ.»

*Δημοσιογράφος της οικονομικής, επιχειρηματικής και πολιτικής εφημερίδας DEAL news, πανελλαδικής κυκλοφορίας/Μέλος ΕΣΗΕΑ και ΠΣΑΤ, συνεργάτης THE OBJECTIVE.GR

Κοινοποίηση: