Το ένα «καμπανάκι» χτυπά μετά …το άλλο για την παγκόσμια «βιομηχανία των σπορ». Ενδεικτικές της κατάστασης θεωρούνται οι δηλώσεις ενός ειδικού της αγοράς: «Η πανδημία του COVID-19 και η επακόλουθη ύφεση είναι πιθανό να έχουν «διαρκή αντίκτυπο» στην αξία των δικαιωμάτων μετάδοσης», λέει ο Simon Green, επικεφαλής της BT Sport, προσθέτοντας ότι για τον κόσμο των ραδιοτηλεοπτικών μέσων, η ««νέα κανονικότητα» δεν πρόκειται να μοιάζει πολύ με την «παλιά κανονικότητα»». Αυτό σημαίνει τι; Πτώση «έτσι κι αλλιώς» στο αντίτιμο των τηλεοπτικών συμβολαίων των ομάδων;

  • Ο συγκεκριμένος προειδοποιεί με πιο σαφή, ακόμα τρόπο –μέσω του ειδησεογραφικού αθλητικού πρακτορείου Sport Business-λέγοντας και την φράση «άθλημα χωρίς θεατές, είναι «ένα διαφορετικό προϊόν»». Κι ακόμα: «Τα παιχνίδια κεκλεισμένων των θυρών, δεν είναι το προϊόν, για το οποίο πληρώσαμε». Αν και συμπληρώνει «…είναι πολύ δύσκολο να προβλέψουμε ακριβώς τι θα συμβεί με τα δικαιώματα και εάν θα μειωθούν ή όχι οι τιμές τους», ουσιαστικά έχει ρίξει μια «βόμβα» στην πιάτσα, που ενδεχομένως αφορά και τους χορηγούς! Οι πιέσεις που θα ασκηθούν για «φθηνότερα συμβόλαια», μάλλον, θα πρέπει να θεωρούνται δεδομένες…
  • Και ιδού τι συνέβη στην Βρετανία, όπου γίνεται το ακριβότερο ποδοσφαιρικό πρωτάθλημα του πλανήτη. Το BT Sport δεν κατέβαλε καμία αύξηση στην πιο πρόσφατη απόκτησή δικαιωμάτων στο UEFA Champions League, ενώ BT Sport και Sky Sports μείωσαν τα καταβαλόμενα χρηματικά ποσά τους προς την Premier League από 5,14 δισ. λίρες για την περίοδο 2016–19 έως 4,46 δισ. λίρες για τον «τρέχοντα» κύκλο.
  • Αν τα διαβάσουν όλα αυτά κάποιοι στην ποδοσφαιρική Ελλάδα, θα αρχίσουν να απελπίζονται, καθώς το ένα «ποδοσφαιρικό προϊόν» δεν έχει καμία σχέση με το άλλο.
  • «Χρυσάφι 24 καρατίων» περιμένουν, πάντως, οι ομάδες για το ισπανικό πρωτάθλημα, σε καιρούς …COVID-19. Το διεθνές πρακτορείο πώλησης τηλεοπτικών δικαιωμάτων Mediapro απευθύνει πρόσκληση υποβολής προσφορών για τις μεταδόσεις της La Liga σε άλλες 7 χώρες (συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, αλλά και των Αυστρία, Βελγίου, Γερμανίας, Γαλλίας, Ιταλίας, Πολωνίας) για τις σεζόν από το 2021-22 έως το 2025-26, με στόχο ένα συνολικό έσοδο …εκτός συνόρων, πάνω από 1,5 δισ.ευρώ. Στην Ελλάδα La Liga δείχνει η Cosmote, ενώ και στις υπόλοιπες 6 αυτές χώρες τα δικαιώματα διατηρούν αντίστοιχα συνδρομητικά κανάλια.
  • Οι μεταγραφές των μεγάλων σταρ της μπάλας δεν αφορούν μόνο τις ομάδες τους, αλλά και τις …εταιρίες που τους «δίνουν» παπούτσια, έναντι συμβολαίων πολλών εκατομμυρίων. Έτσι, μετά το πολυσυζητημένο… «αντίο» (;) του Αργεντίνου Λίο Μέσι από την Μπαρτσελόνα με «άγνωστο προορισμό», ο Βραζιλιάνος Νειμάρ της Παρί Σεντ Ζερμέν «χώρισε» με τη NIKE, ολοκληρώνοντας μια 15ετή εμπορική «συμπόρευση» και φέρεται να μιλάει με την PUMA.
  • Το όνομα του Κριστιάνο Ρονάλντο δεν «απουσίασε» από τα σενάρια του καλοκαιριού. Μέσα Ιουνίου «έπαιξε» δυνατά το ενδεχόμενο πρότασης 120 εκατ. από την Τσέλσι του κροίσου Ρόμαν Αμπράμοβιτς στην Γιουβέντους για την «αρπαγή» του CR7, αλλά 2,5 μήνες  αργότερα έχει «κερδίσει έδαφος» η παραμονή του 35άρη Πορτογάλου σούπερ σταρ στην Ιταλία…
  • Οι περιπτώσεις επιπτώσεων της πανδημίας του COVID-19 στους προγραμματισμούς και τα …έσοδα των ποδοσφαιρικών ομάδων, μεγάλων και μικρών, είναι διαρκείς. Σημασία, όμως, έχει και το πώς αυτές αντιμετωπίζονται από τα ευρωπαϊκά top κλαμπ. Η Μπορούσια Ντόρτμουντ είδε την καλοκαιρινή περιοδεία της στην Ασία να διακόπτεται απότομα και δημιούργησε μια …ψηφιακή εναλλακτική λύση. Το BVB Virtual Asia Tour αγκαλιάσθηκε από τους πολυάριθμους θαυμαστές των Γερμανών, συνδυάζοντας digital αλλά και off line εμπειρίες, με μια σειρά διαδικτυακών «συνεδριών» μεταξύ παικτών και φιλάθλων κ.α.
  • Deadline για την 2α Σεπτεμβρίου είχε δώσει η UEFA στους υποψηφίους χορηγούς για την κατάθεση των προτάσεων που αφορούν τις «δευτεροτρίτες» διοργανώσεις της, Europa League και Europa Conference League, αν και η προσπάθεια για εξασφάλιση εσόδων δεν σταματά. Δυο θεσμοί, οι οποίοι «μπαίνουν» στο πεδίο ενδιαφέροντος των περισσότερων ελληνικών ομάδων, άρα καλό είναι να καταστούν όσο το δυνατόν πιο κερδοφόρες…

THE OBJECTIVE

Κοινοποίηση: