Ποιοι κρατούν στα χέρια τους τα …τηλεκοντρόλ του ελληνικού ποδοσφαίρου;  Στην δύσκολη και απρόβλεπτη για όλους «εποχή του κορωνοϊου», τα έσοδα των ομάδων δοκιμάζονται σε οριακό βαθμό και οι φίλαθλοι ετοιμάζονται να πάρουν, κατ’ αρχήν, θέση μπροστά από τις …τηλεοπτικές συσκευές, μην γνωρίζοντας ακόμα αν θα τους επιτραπεί από τον επόμενο μήνα (12/9 η σέντρα στην Super League1) και σε ποιον βαθμό η είσοδος τους στα γήπεδα.

Με (περίπου) δεδομένο ως αυτή την στιγμή (εκτός αν αλλάξουν τα πράγματα εντυπωσιακά προς το καλύτερο, ως προς την αντιμετώπιση του COVID-19, μέσα στις επόμενες εβδομάδες) ότι οι οικονομικές απώλειες από τις εισπράξεις της πώλησης εισιτηρίων θα συνεχισθούν και τη νέα αγωνιστική σεζόν, τα τηλεοπτικά έσοδα αποκτούν μεγαλύτερη σημασία για τις ελληνικές ΠΑΕ, κυρίως δε για την «επιβίωση» των μικρομεσαίων εξ’ αυτών ως βασική πηγή των εσόδων τους– μα, όχι μόνο.

Δεν ήταν, ίσως, τυχαίο ότι έπεσε στο τραπέζι, κατά την διάρκεια της κρίσιμης σύσκεψης της λίγκας, μέχρι και πρόταση …μη έναρξης του πρωταθλήματος από τον Παναθηναϊκό αν δεν εξασφαλίσουν και οι 14 ομάδες τηλεοπτικά συμβόλαια, η οποία πέρασε (με αρνητική ψήφο από Ολυμπιακό, Άρη και Λάρισα), παρότι οι υπόλοιπες 7 ΠΑΕ έχουν συμφωνίες με ρήτρες!

Και όπως ειπώθηκε «έχουμε μπροστά μας πάνω από ένα μήνα για συζητήσεις με τα κανάλια. Ας δούμε τι θα γίνει στα ραντεβού…».

Την πρόθεση τους να βάλουν «μπλόκο» στο πρωτάθλημα επιβεβαίωσαν οι 7 «άστεγες» τηλεοπτικά ομάδες, που θέτουν ως προϋπόθεση να βρουν όλοι κανάλια και από του χρόνου να επανέλθει το καθεστώς της από κοινού διαπραγμάτευσης – και όχι με διμερείς εμπορικές συμφωνίες για κάθε ΠΑΕ.

Ο τηλεοπτικός «χάρτης» του ελληνικού ποδοσφαίρου αλλάζει και πάλι, λοιπόν, έστω και αν οι όποιες «ανατροπές» δεν θεωρούνται «ριζικές», όπως κάποτε η κατάρρευση της πολυσυζητημένης κεντρικής διαχείρισης…

Εν κατακλείδι: Η Cosmote TV (κόντρα στη νέα φημολογία και παρά την πολύ πλούσια τηλεοπτική παρουσία της στα σπορ) δεν έχει δείξει διατεθειμένη, ως σήμερα τουλάχιστον, να «μπει» και στο «κομμάτι» των ζωντανών μεταδόσεων αγώνων του ελληνικού ποδοσφαιρικού πρωταθλήματος ( …το οποίο παλαιότερα είχε χαρακτηρίσει υπερτιμημένο ως προϊόν), η κρατική ΕΡΤ με βάση όσα συζητιούνται στην ποδοσφαιρική πιάτσα προτίθεται να …αποχωρήσει από το «παιχνίδι» (άρα, μένουν προσωρινά «ξεκρέμαστες» 7 ΠΑΕ, ΟΙ 3 με συμβόλαια που έληξαν στην ΕΡΤ Παναιτωλικός, Ατρόμητος, Λαμία και Ξάνθη, η τελευταία ενόψει των μπαράζ με τον Απόλλωνα (ο Ατρόμητος γύρισε στη Nova), συνεπώς το «βάρος» (θεωρητικά) θα κληθεί να «σηκώσει», για άλλη μια φορά, η συνδρομητική Nova της Forthnet, οι συμφωνίες της οποίας με Παναθηναϊκό, ΟΦΗ, Βόλο επίσης ολοκληρώθηκαν, συν τον ΠΑΟΚ που αναζητά πλέον «στέγη».

Ο ιδιοκτήτης της ΠΑΕ Παναθηναϊκός, Γιάννης Αλαφούζος, φέρεται να ισχυρίσθηκε, ωστόσο, ότι από επαφές του με κυβερνητικό στέλεχος, μένει «ανοικτό» εκ μέρους της ΕΡΤ το «παράθυρο» για υπογραφή συμβολαίου με τους «4»… Είναι, όμως, έτσι;

Η ΜΕΙΩΣΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΟΙΝΟΜΙΚΟΙ ΟΡΟΙ  

Το ένα «κρατούμενο» είναι ότι η διαπραγματευτική ισχύς των ομάδων, εκ των πραγμάτων, όταν δεν λειτουργεί ανταγωνιστικά η αγορά, μειώνεται. Το δεύτερο, ότι ως αυτή την ώρα πηγές με γνώση των εξελίξεων σχολιάζουν πως είναι πολύ πρώιμο (σ.σ. παρότι ολοκληρώνεται η πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου) να προδικάσει κανείς αν η Nova/Forthnet θα εκδηλώσει επίσημα ενδιαφέρον για συνεργασία με τις 7 «άστεγες» ΠΑΕ ή να αποδεχθεί σχετικές προτάσεις και υπό ποίους οικονομικούς όρους.

Μέσα στο μήνα, λογικά, θα ξεκαθαρίσουν όλα και για τους «7» που είναι σε αναμονή…

Οι άλλες 7 ΠΑΕ, θυμίζουμε, έχουν συμβόλαια με την συνδρομητική TV της Forthnet, ενώ, ο ΠΑΟΚ επενδύει στο PAOK TV, μέσω του οποίου πουλά ως τώρα την τηλεοπτική εικόνα των αγώνων του.

NOVA: ΕΠΑΦΕΣ ΜΕ ΟΛΟΥΣ;

Έχει σημασία να φανεί, φυσικά και στην πράξη ποια στρατηγική θα ακολουθήσει από εδώ και στο εξής η Nova/Forthnet, η οποία μάλιστα βρίσκεται και σε περίοδο εξελίξεων στην υπόθεση της εξαγοράς της από την θυγατρική της BC Partners, την United Group …

Ο επικεφαλής της BC Partners Νίκος Σταθόπουλος είχε στείλει ένα γενικότερο «πρώτο μήνυμα» τον Ιούνιο, με αποδέκτες το σύνολο των ΠΑΕ, όταν δήλωνε «…λαμβάνοντας πάντα υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία, είμαστε ανοιχτοί και θα επιδιώξουμε να συνομιλήσουμε με όλες τις ομάδες, να βρούμε σημεία σταθερής σχέσης που θα στοχεύει στην ποιοτική αναβάθμιση του ελληνικού ποδοσφαίρου».

Η Nova εξ’ αρχής είχε ταχθεί «κάθετα» κατά της εκ νέου αύξησης του αριθμού των ΠΑΕ στην Super League 1 μέσω νέας αναδιάρθρωσης και δεν είναι συμπτωματικό ότι, τελικώς, οι 13 (πλην του υποβιβασθέντα Πανιωνίου) καταψήφισαν ένα τέτοιο ενδεχόμενο, αναγνωρίζοντας έμπρακτα ότι η TV αδυνατεί να …συντηρήσει περισσότερες ομάδες.

ΤΑ ΔΥΟ «ΑΛΛΑ» ΣΕΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Οι μέρες των «παχιών αγελάδων» έχουν περάσει ανεπιστρεπτί για το ελληνικό ποδόσφαιρο, τότε που η TV «μοίραζε» τα μεγάλα «πακέτα» δεκάδων εκατομμυρίων στις ΠΑΕ.

Η προηγούμενη κυβέρνηση «φόρτωσε» τον προϋπολογισμό της ΕΡΤ με συμβόλαια που θεωρήθηκαν υπέρογκα, αλλά η σημερινή κινήθηκε προς την αντίθετη κατεύθυνση, με στόχο ίσως και την οριστική απεμπλοκή της κρατικής TV από την Super League 1. Μοιραία, ενισχύεται ο ρόλος των ιδιωτικών καναλιών στην ποδοσφαιρική αγορά…

Πριν από δυο μήνες εμφανίσθηκε το σενάριο της συνεργασίας Παναθηναϊκού, ΠΑΟΚ, ΑΕΚ με την Cosmote TV στα πρότυπα μιας πλατφόρμας «αλά PAOK TV» που δεν επιβεβαιώθηκε και εσχάτως αποδόθηκε στον Γιάννη Αλαφούζο η πρόταση της μελλοντικής δημιουργίας της «Super League TV», με στόχο να διαχειρίζονται και να εκμεταλλεύονται μόνες τους οι ΠΑΕ τα τηλεοπτικά δικαιώματα τους.

Ιδέα με την οποία συμφωνεί ο ΠΑΟΚ, αλλά διαφωνεί ο Ολυμπιακός!

 

THE OBJECTIVE.GR

 

 

Κοινοποίηση: