Toυ

Μηνά Τσαμόπουλου*

Με την ελληνόκτητη ναυτιλία να ελέγχει το 21% της παγκόσμιας χωρητικότητας και το 54% της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, ο ρόλος της ειδικά σε εποχές οικονομικής δυσκολίας αλλά και γεωπολιτικής  έντασης για την Ελλάδα , είναι κομβικής σημασίας.

Η ναυτιλία αποτελεί για την χώρα το κρυφό μεγάλο της όπλο. Μπορεί να λένε ότι χρήμα δεν έχει πατρίδα, έχουν όμως οι Έλληνες εφοπλιστές. Δισεκατομμύρια δολάρια έχουν ρεύσει προς τα ναυπηγεία της Κίνας της Ιαπωνίας και της Νοτίου Κορέας. Ο ελληνόκτητος στόλος αξίζει 100 δισεκατομμύρια δολάρια δεύτερος με ελάχιστη διαφορά από τον ιαπωνικό. Είναι πλέον σύγχρονος και για αυτό τον επιλέγουν οι μεγάλοι ναυλωτές που είναι και επιχειρηματικοί -πολυεθνικοί κολοσσοί.

Έλληνες ελέγχουν τη μεταφορά ενέργειας αφού διαχειρίζονται το 26% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων ενώ πρωταγωνιστούν σε πλοία μεταφοράς LNG και LPG.

Όπως είχε πει  ένα από τους μεγαλύτερους Έλληνες πλοιοκτήτες “αν σταματήσουν τα ελληνόκτητα πλοία η μισή γη θα παγώσει και η άλλη μισή θα πεινάσει”.  Πέρα από εμμονές και ιδεολογικές αγκυλώσεις  η ελληνική ναυτιλία είναι ένας από τους πυλώνες της ελληνικής οικονομίας και ακόμη μεγαλύτερο ρόλο αυτές τις εποχές που ο τουρισμός που αποτελεί το 30% του ΑΕΠ  δέχθηκε σοβαρότατο πλήγμα.

Σε αυτήν την πρωτόγνωρη σε έκταση  κρίση που αντιμετωπίζει ο πλανήτης, η συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα είναι εκ των ων ουκ άνευ.

Έλληνες πλοιοκτήτες είτε προσωπικά  είτε μέσω της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ- Εταιρεία Κοινωνικής Προσφοράς Ελληνικού Εφοπλισμού συνδράμουν ουσιωδώς στον αγώνα του ελληνικού κράτους  και της κοινωνίας.

Με δωρεές στα νοσοκομεία με υγειονομικό εξοπλισμό και υλικά,  στο Πολεμικό Ναυτικό με πλοία, στο Λιμενικό με υπερσύγχρονα σκάφη, στην ακαδημαϊκή εκπαίδευση αλλά και τη Ναυτική, με συσσίτια,   αλλά και σημαντικότατη στήριξη  στους συνανθρώπους μας οι οποίοι επλήγησαν από μεγάλες τραγωδίες όπως εκείνη στο Μάτι.

Στα θέλω τους είναι να στηρίξουν και την ναυπηγική βιομηχανία. Το έδειξαν στηρίζοντας τα Ναυπηγεία Σύρου στη νέα τους σελίδα. Ουρά κάνουν τα πλοία για να πάνε στη συριανή γιάρδα η οποία πλέον δεν προλαβαίνει να εξυπηρετήσει την τεράστια ζήτηση. Η απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου και των ναυπηγείων της Ελευσίνας από την αμερικανικών συμφερόντων κινείται προς αυτή την κατεύθυνση της απορρόφησης μέρους του πελατολογίου της Σύρο  που ανέρχεται στα 1.000 πλοία!

Και ναυτιλία δεν είναι μόνο η θάλασσα. Τεράστια είναι  η αγορά της περι-ναυτιλίας που είναι εταιρείες παροχής υπηρεσιών, από επισκευές και ανταλλακτικά μέχρι υπερσύγχρονο εξοπλισμό, ασφαλίσεις κα

Η ναυτιλία στην Ελλάδα δίνει εργασία σε 250.000 άτομα  και αυτά μόνο στη στεριά.

Είμαστε έθνος ναυτικό και όταν περνάμε δύσκολες εποχές στρέφουμε πάντοτε το βλέμμα στη θάλασσα.

 

* Το άρθρο του κορυφαίου ναυτιλιακού συντάκτη, αποτελεί φιλική συμμετοχή στο THE OBJECTIVE.GR

Κοινοποίηση: