Μετά από 7 ολόκληρα χρόνια υπομονής, αγωνίας, αλλά και αγόγγυστης προσπάθειας, ο άνθρωπος ο οποίος κατάφερε να κρατήσει «ζωντανό» μέσα στην «δίνη» της οικονομικής κρίσης το όραμα της δημιουργίας ενός βιώσιμου δικτύου υδατοδρομίων και της έναρξης των πτήσεων υδροπλάνων στην Ελλάδα, ο Νικόλας Χαραλάμπους, το βλέπει πλέον να αποκτά «σάρκα και οστά».

«Με την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης για το υδατοδρόμιο της Πάτρας ερχόμαστε ένα βήμα, ακόμα, πιο κοντά στην έλευση των υδροπλάνων στην Ελλάδα. Δεδομένη θεωρείται η απόκτηση των πρώτων δυο υδροπλάνων μας, ένα από την Ελβετία και ένα από τον Καναδά και συζητάμε, αυτή την εποχή, για την απόκτηση άλλων δυο από το Ντουμπάι, με μια καλή συμφωνία. Τον προσεχή Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο υπολογίζουμε να ξεκινήσουν οι πρώτες πτήσεις υδροπλάνων στην χώρα και περιμένουμε, τώρα, να εκδοθεί και η άδεια πτητικού έργου. Με το νομοσχέδιο είναι πλέον όλα εντάξει, δεν υπάρχουν άλλες εκκρεμότητες…», δηλώνει στο THE OBJECTIVE.GR ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes.  

Στα μέσα της εβδομάδας, «έπεσαν» οι υπογραφές ανάμεσα στον Οργανισμό Λιμένα Πατρών και της εταιρίας «Υδατοδρόμιο Λιμένος Πατρών ΙΚΕ» για τη διοίκηση, διαχείριση, λειτουργία και εκμετάλλευση του υδατοδρομίου Πάτρας, με μετόχους τις Hellenic Seaplanes και Ελληνικά Υδατοδρόμια και 12ετή παραχώρηση.

Τη σύμβαση υπέγραψαν ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠΑ ΑΕ, Παναγιώτης Τσώνης, και οι εκπρόσωποι της ΙΚΕ «Υδατοδρόμιο Λιμένος Πατρών», Νικόλας Χαραλάμπους, Πρόεδρος και CEO της Hellenic Seaplanes και Αναστάσιος Γκόβας, Πρόεδρος της Ελληνικά Υδατοδρόμια.

«Μπαίνουμε πλέον στην τελική ευθεία έναρξης μιας καινούριας μορφής συγκοινωνίας, που θα συμβάλλει στην τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της χώρας, ενώ προάγει αυτό που εμείς αποκαλούμε “Γρήγορη πρόσβαση” στην πολυνησία και στη μεγάλη ακτογραμμή της χώρας μας. Η πατρίδα μας έχει θάλασσα, έχει λίμνες και όλα εκείνα τα φυσικά χαρακτηριστικά για να υποδεχθούμε τη λειτουργία των υδροπλάνων. Κάναμε ένα αποφασιστικό βήμα. Στο αμέσως επόμενο διάστημα θα υπογραφούν και θα αδειοδοτηθούν και άλλα υδατοδρόμια, ώστε σύντομα να έχουμε τα πρώτα δρομολόγια υδροπλάνων, χωρίς άλλες καθυστερήσεις…», είπε, επίσης, ο κος Χαραλάμπους.

ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟ ΠΛΑΝΟ 250 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ

Οι μέχρι τώρα κωλυσιεργίες, που κατά κύριο λόγο οφείλονταν στην «ανίκητη» ελληνική …γραφειοκρατία και τις «ατέλειες» του σχετικού νομικού πλαισίου (σ.σ. με τις εκκρεμότητες να διευθετούνται μια, προς μια πια) δεν έβαλαν ουσιαστικά ποτέ σε κίνδυνο την υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου των 250 εκατ. ευρώ της Hellenic Seaplanes και των κινέζων «συμπαικτών» της.

Στην πορεία προστέθηκε και το «χτύπημα» από τον COVID-19 που έφερε πίσω πολλά πράγματα, αλλά ούτε αυτή, η δεύτερη κρίση στάθηκε ικανή …να «διώξει» τα υδροπλάνα από την Ελλάδα.

Μεταξύ άλλων, ο σχεδιασμός του κου Χαραλάμπους προβλέπει την αγορά 20 αμφίβιων υπερσύγχρονων σκαφών (τύπου Viking) συνολικά κατά την πλήρη υλοποίηση του και στο συγκεκριμένο timing η εταιρία της οποίας ο δυναμικός επιχειρηματίας είναι ο επικεφαλής, η Hellenic Seaplanes, προχωρά στην άμεση αγορά των πρώτων 4 (2+2) από αυτά, με στόχο να τα …αποθαλασσώσει ακόμα και τον προσεχή Σεπτέμβριο, όπως αναφέρει ο ίδιος, ή το πολύ Οκτώβριο.

Οι επενδύσεις της Hellenic Seaplanes αφορούν, επίσης, την κατασκευή υδατοδρομίων, με «κορωνίδα» του δικτύου το Μητροπολιτικό της Ελευσίνας, ο προϋπολογισμός του οποίου θα φθάσει τα 25 εκατ. ευρώ.

Εκτός από το υδατοδρόμιο της Πάτρας, αυτή την στιγμή, αδειοδοτημένα είναι και αυτά της Κέρκυρας και των Παξών. Λόγω της κομβικής θέσης του γεωγραφικά, θεωρείται από τους ανθρώπους του κλάδου ότι μπορεί να αποτελέσει το επίκεντρο ενός αρχικού δικτύου, που σε πλήρη ανάπτυξη προβλέπεται να αριθμεί περισσότερα από 120 υδατοδρόμια.

Η Hellenic Seaplanes είναι αποφασισμένη να «τρέξει» όλα τα θέματα τα οποία αφορούν το mega project σε κάθε μέτωπο, κόντρα στα προβλήματα και τις ανατροπές που προκάλεσε το παγκόσμιο lockdown.

Ένα εγχείρημα που υπόσχεται να μετατρέψει την Ελλάδα των …6.000 νησιών σε «Μαλδίβες της Ευρώπης», να αλλάξει τον χάρτη» των μεταφορών, να βοηθήσει στην ανάπτυξη μιας σειράς άλλων κλάδων αλλά και να συνεισφέρει έσοδα άνω του 1 δισ. ευρώ ετησίως στην εγχώρια οικονομία!

Υδροπλάνα στην Ελλάδα: Το μεγάλο «στοίχημα» του + 1 δισ. ευρώ (ετησίως) ζητά το δικό του restart- ΡΕΠΟΡΤΑΖ/«THE OBJECTIVE.GR»

 

Κοινοποίηση: