Μια τεράστια, ιστορική αδικία στο σύγχρονο ελληνικό ποδόσφαιρο οδεύει προς την οριστική αποκατάσταση της και αυτή δεν είναι άλλη από το δικαίωμα της ΑΕΚ να αποκτήσει ένα ιδιόκτητο και υπερσύγχρονο γήπεδο, μετά από 17 ολόκληρα χρόνια …ξενιτιάς στο ΟΑΚΑ (ή, κάποια στιγμή, την Ριζούπολη).

Όσα πέρασαν, δηλαδή, από το 2003 όταν γκρεμίσθηκε το «πληγωμένο» από τον καταστροφικό σεισμό του 1999 στην Αθήνα «Νίκος Γκούμας» (χωρίς να υπάρχει, τότε, πρόβλεψη για την δημιουργία ενός νέου σταδίου στην θέση του), μια κίνηση που άφησε, ουσιαστικά, ποδοσφαιρικά «άστεγη» μια από τις μεγαλύτερες ελληνικές ομάδες.

Σήμερα, εκατοντάδες χιλιάδες φίλοι της «Ένωσης», μερικά εκατομμύρια ίσως, παρακολουθούν με «κομμένη την ανάσα» σχεδόν καθημερινά την ραγδαία πρόοδο του έργου της κατασκευής της Αγιά Σοφιάς στη Νέα Φιλαδέλφεια, με μπροστάρη τον φυσικό ηγέτη της ΑΕΚ, τον Δημήτρη Μελισσανίδη και περιμένουν με απίστευτη (αλλά, απόλυτα δικαιολογημένη) ανυπομονησία τα εγκαίνια.

Για να ζήσουν το πρώτο ματς μέσα στο νέο τους «ναό» και να ‘χουν την πρώτη αίσθηση, την πρώτη «μυρωδιά», τις πρώτες εικόνες, οι οποίες θα μείνουν για πάντα «χαραγμένες» στην ψυχή τους.

Δεν υπερβάλουμε σε αυτή την περιγραφή, γιατί αυτή ακριβώς είναι η εντύπωση που δημιουργεί η συζήτηση με κάθε πραγματικό και πιστό οπαδό της ΑΕΚ…

Μια ανάλογη «εγρήγορση», όμως, φαίνεται να επικρατεί και στην «εκτός ποδοσφαίρου» αγορά. Τι εννοούμε; Μεγάλες εταιρίες, ξένες και ελληνικές, βρίσκονται «σε αναμονή» των αποφάσεων του «Τίγρη» για το θέμα του λεγόμενου χορηγού ονοματοδοσίας της «φωλιάς των ποδοσφαιρικών αετών» της Νέας Φιλαδέλφειας και εκδηλώνουν, ήδη, το (τουλάχιστον, ανεπίσημο) ενδιαφέρον τους για ένα deal, ικανό να αποφέρει σημαντικά επιπλέον έσοδα για το νέο γήπεδο.

Πόσα χρήματα, ποια θα είναι η διάρκεια του συμβολαίου, ποια η εταιρία η οποία θα επιλεγεί και βέβαια το ΑΝ θα καταλήξει η ηγεσία της ΑΕΚ οριστικά σε μια τέτοια επιλογή, αυτό θα φανεί στην πράξη.

Το αν θα προστεθεί, δηλαδή, η επωνυμία ενός χορηγού στο όνομα του γηπέδου, στα πρότυπα αναλόγων συμφωνιών top ευρωπαϊκών συλλόγων για τις δικές τους έδρες ή αν θα υπάρξει κάποια οποιαδήποτε άλλη χορηγικής μορφής μεγάλη συνεργασία με ένα ηχηρό brand της διεθνούς επιχειρηματικής αγοράς…

ΤΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ «ΚΟΛΟΣΣΟΥΣ»

Τα τελευταία χρόνια –από τη μέρα που «πατήθηκε το κουμπί» για την έναρξη του μεγαλόπνοου project των 65.000.000 ευρώ- εμφανίσθηκαν κατά καιρούς πολλά σενάρια ακόμα και για παγκόσμιους «κολοσσούς», όπως οι Gazprom, Coca Cola, Socar, Emirates, LG και για μια πιθανή σούπερ συμφωνία με αναφερόμενο αντίτιμο 1520.000.000 με κάποια από αυτές τις εταιρίες του  συγκεκριμένου μεγέθους, αλλά βέβαιο είναι πως μόνο ένας άνθρωπος ξέρει τι ισχύει και τι όχι.

Ο ίδιος ο Δημήτρης Μελισσανίδης. Και προς το παρόν δεν έχει αποκαλύψει το παραμικρό για αυτή την υπόθεση, οπότε 100% έγκυρη ενημέρωση θα υπάρξει λογικά όταν έρθει η ώρα των ανακοινώσεων…

Οι τελευταίες πληροφορίες μας, προερχόμενες από πηγές που συνήθως γνωρίζουν πολύ καλά τα ζητήματα που αφορούν την ΑΕΚ, αποκαλύπτουν ότι «κάτι υπάρχει αυτή την εποχή, αλλά το τι είναι αυτό το γνωρίζει μόνον ο πρόεδρος (σ.σ. όπως αποκαλούν πολλοί φίλοι της ομάδας τον κ.Μελισσανίδη), γιατί εκείνος ασχολείται με αυτό και χειρίζεται προσωπικά την υπόθεση».

Δεν υπήρχε λόγος βιασύνης, άλλωστε, αφού το πρώτο και το σπουδαιότερο ήταν να «τρέξει» το project και να μπει στην τελική φάση της υλοποίησης του, όπως και έγινε. Η ΑΕΚ και ο «λαός» της «μετρούν αντίστροφα» πια, μετά από πολύ υπομονή, για να δουν σύντομα το «όνειρο ζωής» να αποκτά «σάρκα και οστά». Ένα όραμα που θα οδηγεί αυτές και τις επόμενες γενιές φιλάθλων της «Ένωσης»…

Το timing για το deal, ίσως, τώρα πλησιάζει. Ίσως, πάλι, δοθεί ένα επιπλέον περιθώριο, μέχρι να παραλάβει η ΑΕΚ «τα κλειδιά του γηπέδου», με δυο πιθανές ημερομηνίες να συζητιούνται –βάσει ανεπίσημων πληροφοριών που έχουν δημοσιευθεί στον αθλητικό τύπο- για τα εγκαίνια του:

Πρώτη είναι η 14η Απριλίου 2021, που συμπίπτει με τα 97 χρόνια από την ίδρυση του συλλόγου και δεύτερη η 19η Μαΐου 2021, ημέρα μνήμης για τη γενοκτονία των Ελλήνων στον Μικρασιατικό Πόντο.

Το αν θα προκύψει ένα deal τέτοιου μεγέθους, όσο τα προαναφερόμενα, δεν μπορεί κανείς να το ισχυρισθεί αυτή την στιγμή, ενώ γεγονός είναι ότι το ξέσπασμα της πανδημίας του COVID-19 «πάγωσε» τις αγορές σε όλο τον πλανήτη – άρα, σε πολλές περιπτώσεις, και τις εξελίξεις γύρω από εμπορικές συμφωνίες του είδους.

ΑΜΕΣΑ ΟΙ ΝΕΕΣ ΕΠΑΦΕΣ

Όταν πρόκειται για το κορυφαίο κατά πολλούς σε ποιότητα ποδοσφαιρικό γήπεδο στην Ελλάδα και ένα από τα καλύτερα στην Ευρώπη, σίγουρο είναι ότι θα προσελκύσει (και) το εμπορικό ενδιαφέρον σημαντικών εταιριών οι οποίες θέλουν –ή θα θελήσουν μελλοντικά- να προβληθούν μέσω μια χορηγίας τους στην Αγιά-Σοφιά. Κι αυτό φυσικά, δεν θα γίνει στο «παρά πέντε», συνεπώς δεν είναι καθόλου άκαιρο να προγραμματισθούν ακόμα και άμεσα νέες επαφές για το θέμα της εμπορικής αξιοποίησης του νέου γηπέδου-«παλατιού» της ΑΕΚ…

Ένα στάδιο-«κόσμημα» το οποίο από την μέρα που θα ανοίξει τις πύλες του εκτιμάται ότι θα «ανεβάσει» όλη την περιοχή της Νέας Φιλαδέλφειας. Δικαιολογημένα, προσμένουν την έναρξη της λειτουργίας του και πολλοί ντόπιοι επιχειρηματίες, καθώς για παράδειγμα, τα μαγαζιά εστίασης τις μέρες των αγώνων …ξεπουλούσαν τα προϊόντα τους στο παρελθόν, όταν έπαιζε η ΑΕΚ στο «Νίκος Γκούμας» και έκαναν υψηλούς τζίρους.

Το ποδόσφαιρο αποτελεί από μόνο του ένα αυτόνομο «κομμάτι» της οικονομίας και μπορεί να «δώσει ψωμί» σε πολύ κόσμο, από τους πλανόδιους πωλητές, μέχρι τις μικροεπιχειρήσεις…

 

Κοινοποίηση: