Πόσοι νέοι επιχειρηματικοί κλάδοι μπορούν να προσφέρουν πάνω από 1 δισ. ευρώ, σε ετήσια βάση, στην ελληνική οικονομία, όπως αυτός των υδροπλάνων;

Λίγοι… Όχι πολλοί, τουλάχιστον, αν εξαιρέσεις το «βαρύ πυροβολικό», κυρίως τη ναυτιλία, τον τουρισμό, το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, αλλά και τα πετρέλαια, τις τηλεπικοινωνίες, το εμπόριο ηλεκτρονικών ειδών και κάποιους ακόμα ισχυρούς τομείς.

Το θετικό είναι ότι οι άνθρωποι που με κάθε προσωπικό κόστος διατηρούν «ζωντανό» το όραμα της δημιουργίας ενός βιώσιμου δικτύου υδατοδρομίων και της έναρξης των πτήσεων υδροπλάνων στην χώρα, δεν …βαρέθηκαν να περιμένουν τον νομοθέτη, ούτε κουράσθηκαν, ούτε σκέφθηκαν στιγμή να αναιρέσουν τις προθέσεις τους για επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.

Το αρνητικό είναι ότι πάνω που όλα έδειχναν ότι με την σημερινή κυβέρνηση θα ξεπερασθούν μια σειρά προβλημάτων και με το σχετικό νομοσχέδιο να έχει περάσει στην τελική φάση της διαμόρφωσης του και της διευθέτησης ορισμένων σημαντικών εκκρεμοτήτων, το ξέσπασμα του COVID-19 αποτέλεσε τον «αστάθμητο παράγοντα» που τα έφερε «όλα πίσω».

Η φετινή θερινή σεζόν δείχνει να «χάνεται» για το mega project  των υδροπλάνων (μέχρι αποδείξεως του αντιθέτου), όπως δυστυχώς «χάθηκαν», για άλλους λόγους, όλες οι προηγούμενες από το 2013 και μετά, όταν επιχειρήθηκε η «επανεκκίνηση» του με «μπροστάρη» την Hellenic Seaplanes και «ψυχή» του εγχειρήματος τον Πρόεδρο και CEO της εταιρίας, Νικόλα Χαραλάμπους.

Με την ελπίδα και την ευχή ότι η κανονικότητα θα επιστρέψει σύντομα (στην ζωή μας πρώτα απ’ όλα και κατ’ επέκταση και στην οικονομία και την επιχειρηματικότητα), οι άνθρωποι του νέου κλάδου, που υπόσχεται να «αλλάξει τον χάρτη των μεταφορών» στην Ελλάδα και να μετατρέψει την πατρίδα μας σε «Μαλδίβες της Ευρώπης», όπως ο ίδιος ο κ.Χαραλάμπους έχει πει αρκετές φορές σε συνεντεύξεις του, αισιοδοξούν ότι θα δουν τα υδροπλάνα τους να πετούν στους ελληνικούς ουρανούς και να …προσγειώνονται στις θάλασσες μας, μέσα στο 2020!

Μια απόδειξη, ότι τα τελευταία 24ωρα τους απασχόλησε ιδιαίτερα το θέμα της προετοιμασίας της έναρξης των πτήσεων και της ασφάλειας αυτών…

Το μεγάλο «στοίχημα» του +1 δισ. ευρώ (όσα χρήματα, δηλαδή, θα συνεισφέρει ο συγκεκριμένος κλάδος στην εγχώρια οικονομία, σε ετήσια κλίμακα) ζητά το …δικό του restart, δυο δεκαετίες σχεδόν μετά από την πρώτη αποτυχημένη απόπειρα καθιέρωσης των υδροπλάνων ως μέσου μεταφοράς στην Ελλάδα και άλλα …78 χρόνια από την εμφάνιση του «νέου νόμου» (που κι αυτός, με την σειρά του έχει περάσει «από 40 κύματα», όσο άλλαζαν οι κυβερνήσεις στην πατρίδα μας, εν μέσω κρίσης και μνημονίων).

ΑΜΦΙΒΙΑ ΑΞΙΑΣ +8 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ ΤΟ ΚΑΘΕΝΑ

Πόσα υδροπλάνα και πόσα υδατοδρόμια προβλέπει το mega project στην Ελλάδα;

Μόνο το business plan των 250.000.000 ευρώ που έχει εκπονήσει και υλοποιεί σταδιακά η Hellenic Seaplanes με τους κινέζους «συμπαίκτες» της περιλαμβάνει την αγορά 20 ολοκαίνουργιων υπερσύγχρονων αμφίβιων σκαφών τύπου Viking και αξίας πάνω από 8.000.000 ευρώ έκαστο, τα οποία θα έχουν την παράλληλη δυνατότητα να προσθαλασσώνονται σε υδατοδρόμιο, όταν θα «φορούν» τους ειδικούς πλωτήρες τους, αλλά και να προσγειώνονται σε κανονικό αεροδρόμιο, εξοπλισμένα και με το κατάλληλο εναλλακτικό σύστημα τους με ρόδες!

Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούν να «συνδέουν» πολύ περισσότερους προορισμούς από τα 120140 υδατοδρόμια που σχεδιάζεται να κατασκευαστούν σε όλη την ελληνική επικράτεια, σε λιμάνια, μαρίνες, νησιά, μεγάλα ξενοδοχειακά συγκροτήματα ακόμα και σε λίμνες…

Οι πτήσεις των υδροπλάνων προσφέρουν, άλλωστε, και το περιθώριο πολλών επιχειρηματικών συνεργιών με άλλους κλάδους, όπως τις συμβατικές αεροπορικές εταιρίες ή την κρουαζιέρα, π.χ. με συνδυασμούς δρομολογίων, κοινά «πακέτα» εισιτηρίων κ.λ.π., κ.λ.π.

Αρκεί, να …φύγει ο κορωναϊός, που ως αυτή την στιγμή προκαλεί πολλές ανησυχίες σε ολόκληρη την «τουριστική βιομηχανία» και δεν επιτρέπει, προς το παρόν, ιδιαίτερα αισιόδοξες προβλέψεις, τουλάχιστον για αυτό το καλοκαίρι…

ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΕΠΕΝΔΥΤΩΝ, «ΣΥΣΤΡΑΤΕΥΣΗ» ΤΩΝ LEADERS

Στην κατασκευή υδατοδρομίων θα εμπλακούν τόσο η Hellenic Seaplanes (που θα πετά και υδροπλάνα), η Eλληνικά Yδατοδρόμια και όσες άλλες εταιρίες ή επιχειρηματίες «ακολουθήσουν», μεταξύ αυτών και ο Ελληνομεξικανός Ρικάρντο Φαρίας Νικολόπουλος, με ισχυρή παρουσία στις Air Business στις ΗΠΑ.

Δεδομένη θεωρείται, γενικά, η συμμετοχή μεγάλων ξένων επενδυτών στο mega project των υδατοδρομίων, ενώ, ενδιαφέρον για αυτά δείχνουν οι περισσότεροι από τους leaders του ελληνικού τουρισμού, όταν με το καλό «στρώσει» η κατάσταση, για παράδειγμα:

Τουριστικά συγκροτήματα ή ξενοδοχεία και resorts όπως τα Costa Navarino, AMANZOE, Mακεδονία Παλλάς, Πόρτο Καρράς, ή το υπό κατασκευή One & Only Kea Island, ιδιωτικά νησιά με πιο ξεχωριστό παράδειγμα αυτό του θρυλικού Σκορπιού, η βίλα Pότσιλντ στην Kέρκυρα και ως εκ τούτου τα «βαριά» ονόματα του εγχώριου και ξένου επιχειρείν που συνδέονται μετά αυτά, οι Aχιλλέας Kωνσταντακόπουλος, Mίλτος Kαμπουρίδης, Iβάν Σαββίδης ή η Dolphin Capital Investors και η «συνεταίρος» της στο project της Tζιάς, η Kerzner (με μετόχους της τους Investment Corporation of Dubai, Goldman Sachs και Colony Capital), ο Pώσος billionaire Nτμίτρι Pιμπολόβλεφ, ο  μεγαλοτραπεζίτης Nαθάνιελ Pότσιλντ κ.α.

ΠΟΣΟΙ ΑΛΛΟΙ ΚΛΑΔΟΙ ΘΑ ΟΦΕΛΗΘΟΥΝ

Mερίδιο από την «πίτα» των επενδύσεων για την κατασκευή των 120140 υδατοδρομίων θα διεκδικήσουν, οι κατασκευαστικοί όμιλοι και δεκάδες άλλες επιχειρήσεις, που θα «προσφέρουν» φωτισμό, εξοπλισμό, τα καταστήματα εστίασης, σουβενίρ, ενδεχομένως καταστήματα αφορολογήτων κ.α., κ.α.

Θετικά, θα επηρεασθούν πολλοί κλάδοι, από την έναρξη των πτήσεων των υδροπλάνων: τουρισμός, real estate, υγεία, μεταφορές, ανάπτυξη κοινωνικής ευαισθησίας σε απομονωμένα νησιά και περιοχές, οι οποίες δεν είχαν πριν αεροπορική διασύνδεση και όχι μόνο.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ «ΕΞΥΠΝΑ» ΚΡΑΝΗ

Μαζί με τις προετοιμασίες έναρξης πτήσεων η Hellenic Seaplanes, σύμφωνα με όσα η ίδια αναφέρει, ενισχύει την ασφάλεια της με τη νέα προσθήκη των smarthelmets («έξυπνα» κράνη) με θερμικές κάμερες εντοπισμού θερμοκρασιών, ελέγχου λειτουργίας και αναγνώρισης προσώπων προασπίζοντας την υγεία και τη γενικότερη ασφάλεια των επιβατών στους χώρους των υδατοδρομίων.

Η ανακοίνωση της εταιρίας εξηγεί κάθε λεπτομέρεια της λειτουργίας του νέου συστήματος:

«Η αποκλιμάκωση των μέτρων της κυβέρνησης ενάντια στη διασπορά της πανδημίας του κορωνοϊού, βρίσκει στο επίκεντρο τον μεταφορικό κλάδο που επιδιώκει να απορροφήσει τους κραδασμούς του lockdown και να κάνει εκ νέου βήματα με θετικό πρόσημο.

Έχοντας την κατεύθυνση αυτή, η Hellenic Seaplanes εναρμονισμένη με τους διεθνείς και ευρωπαϊκούς κανονισμούς που αφορούν την πρόληψη της ασφάλειας και την προφύλαξη της υγείας των επιβατών κατά τις αερομεταφορές τους και της συνύπαρξής τους στα υδατοδρόμια, αποφάσισε να προχωρήσει στην αγορά εξειδικευμένων κρανών για την προστασία κατά του COVID-19.

Η επιλογή των «έξυπνων» κρανών από την Hellenic Seaplanes έγινε κατόπιν της εισήγησης της εταιρείας Future Cooperation Group η οποία είναι ο αντιπρόσωπος της συγκεκριμένης τεχνολογίας σε Ελλάδα και Κύπρο.

Ειδικότερα, τα κράνη αυτά έχουν την ικανότητα να σκανάρουν και να ελέγχουν εκατοντάδες άτομα ανά λεπτό και η χρήση τους προορίζεται τόσο για το προσωπικό ασφαλείας που θα στελεχώσει τα υδατοδρόμια όσο και για το προσωπικό που θα απασχοληθεί σε διάφορες θέσεις εντός αυτών και θα έχει άμεση επαφή με τον κόσμο και κατά συνέπεια με επιβάτες που πιθανώς φέρουν τον ιό.

Tο σχέδιο της αεροπορικής εταιρίας υδροπλάνων για τη διασφάλιση της υγείας και της προστασίας των επιβατών, περιλαμβάνει τη χρήση των κρανών αρχικά για την αποστασιοποιημένη θερμομέτρηση και τον έλεγχο των επιβατών κατά την είσοδό τους στα υδατοδρόμια της επικράτειας και σε δεύτερη φάση τον ασφαλή έλεγχο και λειτουργία των υδατοδρομίων.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes, κ. Νικόλας Χαραλάμπους δήλωσε:

«Κατόπιν έρευνας και ενημέρωσης για την χρήση του κράνους στο εξωτερικό κυρίως σε κυβερνητικές υπηρεσίες ασφάλειας και σημεία επιβατικού όγκου, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε στην αγορά των «έξυπνων» κρανών για να καλύψουμε όχι μόνο το θέμα της ασφάλειας που απαιτείται στην λειτουργία των αεροδρομίων αλλά και στην εξάλειψη υγειονομικών απειλών.

Η ασφάλεια των επιβατών και το αίσθημα ευθύνης που νιώθουμε απέναντι στην ασφαλή μεταφορά τους μας οδήγησε στην κίνηση αυτή, λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα που πρέπει να πάρει κάθε αεροπορική εταιρεία και σημεία συγκέντρωσής κόσμου,  στον αγώνα που δίνουμε και εμείς σαν κλάδος για τον περιορισμό των κρουσμάτων του COVID-19

Η Hellenic Seaplanes με την αγορά του «έξυπνου» κράνους εξασφαλίζει το μέγιστο των δυνατοτήτων των νέων αυτών συστημάτων και παραμένει πιστή στο πλάνο του εκσυγχρονισμού των τεχνολογικών μέσων που χρησιμοποιεί για την προάσπιση και την αναβάθμιση της ασφάλειας των ταξιδιών της με υδροπλάνα, αλλά και της προσπάθειας που κάνει να εξαλείψει κάθε παράγοντα που μπορεί να εμποδίσει τα υδροπλάνα της να πραγματοποιήσουν τις πρώτες τους πτήσεις πάνω από την Ελλάδα εντός του 2020.».

 

Κοινοποίηση: