Μια αχανής έκταση, εγκαταλειμμένη επί δυο σχεδόν δεκαετίες στο έλεος των στοιχείων της φύσης, μαραζώνει και παραμένει αναξιοποίητη –τι ειρωνεία- σε μια από τις περιοχές της πόλης η οποία θεωρείται από τις πιο προνομιούχες.

Αυτή, είναι η σημερινή εικόνα του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό, που «συνόδευσε» την ζωή των Ελλήνων από τα μέσα του προηγούμενου αιώνα. Ποια θα είναι η …αυριανή;

Σύμφωνα με το σχέδιο της Lamda Development, το υπό υλοποίηση project, μια επένδυση ύψους 8 δισ. ευρώ, η μεγαλύτερη αστική ανάπλαση του είδους στην Ευρώπη, θα «μεταμορφώσει» την …τσιμεντένια «έρημο» σε ένα Μητροπολιτικό Πάρκο διεθνούς εμβέλειας, συνολικής έκτασης 2.000.000 τ.μ, με οικιστικές αναπτύξεις, ξενοδοχειακές μονάδες, εμπορικές δραστηριότητες, malls, χώρους οικογενειακής απασχόλησης – διασκέδασης, μουσεία, κέντρα πολιτισμού, κέντρα υγείας και ευεξίας, αθλητικές εγκαταστάσεις και χώρους αναψυχής, ένα πρότυπο επιχειρηματικό πάρκο εκπαίδευσης, έρευνας και επιχειρηματικότητας, όπως επίσης και την πλήρη διαμόρφωση της ήδη υπάρχουσας μαρίνας κ.α.

Ένα project με φιλόδοξους στόχους, που εκτιμάται πως θα προσελκύσει 1 εκατ. νέων τουριστών, όταν θα είναι έτοιμο να υποδεχθεί τον κόσμο και αναμένεται, όπως αναφέρει το σχεδιασμός του, να συμβάλει κατά 2,4% στο ΑΕΠ της χώρας στον ορίζοντα ολοκλήρωσης της ανάπτυξης, εισφέροντας συνολικά πάνω από €14 δισ. έσοδα σε φόρους στο κράτος στον ίδιο χρονικό ορίζοντα και προσφέροντας πολλές νέες θέσεις εργασίας…

Στο συγκεκριμένο timing, έχει «ανοίξει» και πάλι η συζήτηση για το «πότε θα μπουν οι μπουλντόζες για να πιάσουν δουλειά».

Ακόμα και ξένα μεγάλα media (Spiegel Online) αναφέρουν ότι στις αρχές Ιουνίου, εκσκαφείς και …κομπρέσερ θα αρχίσουν την κατεδάφιση των ερειπωμένων κτηρίων.

Βέβαια, αυτό θα πρέπει να διαπιστωθεί και στην πράξη, αν και η εκπεφρασμένη πρόθεση της κυβέρνησης είναι να τηρηθεί αυτό το χρονοδιάγραμμα, εφόσον όλα κυλήσουν χωρίς απρόοπτα.

ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ 2001

Το restart της επένδυσης θα αποτελέσει το πρώτο «βήμα» για το τέλος της απαξίωσης που έχει υποστεί το  Ελληνικό από το 2001, όταν το πρώην αεροδρόμιο των Αθηνών έκλεισε τις πύλες του μετά από 62 χρόνια λειτουργίας (χωρίς να υπάρχει επί μια 20ετία κανένα ουσιαστικό πρόγραμμα εκμετάλλευσης των χώρων του από τις εκάστοτε κυβερνήσεις, πλην ορισμένων εκθέσεων που διοργανώνονται εκεί κατά καιρούς) και ως τώρα η εικόνα του μόνο θλίψη προκαλεί…

Η «μεταμόρφωση» του Ελληνικού  «κολλούσε» από τα τέλη του 2014, στην Ελλάδα της «τερατώδους» γραφειοκρατίας και των «αγκυλώσεων» της πολυπλοκότερης νομοθεσίας (φορολογικής, πολεοδομικής κ.λ.π.).

Ο χρόνος πλέον, λογικά, «μετρά αντίστροφα» για την έναρξη του mega project για την δημιουργία, ενός από τα μεγαλύτερα παράκτια Μητροπολιτικά Πάρκα του κόσμου (ακόμα και από το Hyde Park του Λονδίνου), ικανού να αναδείξει όλο το παραλιακό μέτωπο, με ελεύθερη πρόσβαση σε όλους.

Η διαδικασία προβλέπει ότι το project θα ξεκινήσει κανονικά όταν θα ολοκληρωθεί και τυπικά η αποκρατικοποίηση, βάσει σύμβασης, με την μεταφορά των μετοχών της Ελληνικά Α.Ε. στον επενδυτή, την παράδοση του ακινήτου και την καταβολή προκαταβολής 300 εκατ. ευρώ.

Μια σημαντική εκκρεμότητα, ο διαγωνισμός για το καζίνο, που λόγω δικαστικής διαμάχης πήγε «πίσω» (μετά την απόρριψη της προσφοράς της Hard Rock, έμεινε ως μοναδικός διεκδικητής το σχήμα της Mohegan με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αλλά η πρώτη συνεχίζει να κάνει κινήσεις).

 ΟΜΟΝΟΙΑ, «ΠΕΡΙΠΑΤΟΣ» ΚΑΙ ΑΡΣΑΚΕΙΟ 

Μια σειρά από projects υπόσχεται να αλλάξει την εικόνα της Αθήνας. Η ελληνική πρωτεύουσα υποδέχεται κάθε χρόνο έναν πολύ μεγάλο όγκο ξένων τουριστών, με ότι αυτό σημαίνει για τα έσοδα των επιχειρήσεων και του κράτους, τις θέσεις εργασίας και γενικότερα για την οικονομία, σε εποχές που όλος ο πλανήτης περιμένει  την λήξη της πανδημίας του COVID-19 και την επιστροφή στην κανονικότητα…

Μια πρώτη, μεγάλη αλλαγή για την πόλη των 5 εκατ. κατοίκων –και ποιος ξέρει, πόσων επισκεπτών κάθε σεζόν- είναι η παράδοση της αναμορφωμένης εκ βάθρων Πλατείας Ομονοίας, με το καινούργιο της, πανέμορφο σιντριβάνι και έπεται η υλοποίηση ενός, ακόμα, project, ως «κομμάτι» του ίδιου «παζλ»:

Είναι, ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας, μια από τις μεγαλύτερες αστικές παρεμβάσεις στην ιστορία της πρωτεύουσας. Ένα έργο που ξεκινά και υπόσχεται «…να «μεταμορφώσει» την πρωτεύουσα σε μία σύγχρονη Μητρόπολη, αναδεικνύοντας το ιστορικό της κέντρο και τα μνημεία της, αυξάνοντας σημαντικά το Δημόσιο χώρο, ώστε να δημιουργηθεί ο πιο όμορφος περίπατος της Ευρώπης».

Σε αριθμούς, το νέο μεγάλο project του Δήμου Αθηναίων αναφέρεται σε:

– Δημιουργία νέων λεωφορειολωρίδων μήκους 1,9 χλμ,

– Αύξηση της ταχύτητας κίνησης των λεωφορείων/τρόλεϊ κατά 45% στις οδούς Πανεπιστημίου και Ακαδημίας,

-Μείωση επιβατοωρών λεωφορείων και τρόλεϊ επί της Πανεπιστημίου και της Ακαδημίας κατά 18,6%

-Ανάπλαση σε οδικά τμήματα μήκους 6,3 χλμ,

-Εκτιμώμενη αύξηση μετακινήσεων με ΜΜΜ 7,5% εντός εξαμήνου

– Κατασκευή ποδηλατόδρομου στην οδό Πανεπιστημίου και …

-Απόδοση σχεδόν 50.000 τ.μ. δημόσιου χώρου.

 

Άλλο ένα «κομμάτι» του «παζλ» θα προστεθεί με την μετατροπή της Στοάς Αρσακείου σε food hall διεθνών προδιαγραφών, στα πρότυπα φημισμένων ξένων αγορών τροφίμων, από την εταιρεία Legendary Food, μετά από διαγωνισμό της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας

(σ.σ. η συμφωνία μεταξύ των δύο μερών υπογράφτηκε στις 22 Ιουλίου 2019 και προβλέπει ενοικίαση για 37 χρόνια).

Ο νέος πολυχώρος αναμένεται να λειτουργήσει ως «συνδετικός κρίκος» μεταξύ των δυο σημαντικότερων σημείων της Αθήνας, της Πλατείας Ομονοίας και της Πλατείας Συντάγματος, σε ένα «πέρασμα» που χρησιμοποιούν καθημερινά εκατομμύρια διερχόμενοι.

Ο CEO της Legendary FoodΆρης Κεφαλογιάννης, έχει προαναγγείλει την δημιουργία «…ενός γαστρονομικού κόμβου, ο οποίος θα προβάλλει την ελληνική μεσογειακή διατροφή και θα εκπαιδεύει τους πολίτες των Αθηνών, τους Έλληνες και τους ξένους επισκέπτες στα πολλαπλά οφέλη της».

Κοινοποίηση: