Έχετε την τάση να κοιτάτε την ηλιόλουστη πλευρά, ή βλέπετε ένα μέλλον γεμάτο από σκοτεινούς και γεμάτους θύελλες ουρανούς; Έρευνες αποκαλύπτουν ότι η θετική προοπτική μπορεί να ωφελήσει τη σωματική σας υγεία.

Οι μελέτες των επιστημόνων προσανατολίζονται προς την καλύτερη κατανόηση των δεσμών μεταξύ της στάσης που τηρεί ο κάθε άνθρωπος απέναντι στα γεγονότα και της επίδρασης που μπορεί αυτή να έχει επάνω του, ανάλογα με τον αν τα αντιμετωπίζει αισιόδοξα ή απαισιόδοξα. Βρίσκοντας, επίσης, στοιχεία τα οποία συνδέουν την βελτίωση της συναισθηματικής ευεξίας με την ανάπτυξη ορισμένων δεξιοτήτων…

Έχοντας εκ φύσεως μια θετική θεώρηση των πραγμάτων μέσα σας, δεν σημαίνει ότι ποτέ δεν αισθάνεστε και αρνητικά συναισθήματα, όπως θλίψη ή θυμό. Όλα τα συναισθήματα, όμως, προσαρμόζονται στις πραγματικές συνθήκες της ζωής. Το σημείο- κλειδί φαίνεται να είναι η εύρεση ισορροπίας μεταξύ θετικών και αρνητικών συναισθημάτων.

Η έρευνα έχει βρει μια σύνδεση μεταξύ μιας αισιόδοξης ψυχικής κατάστασης και μιας βελτιωμένης υγείας, συμπεριλαμβανομένης της χαμηλότερης αρτηριακής πίεσης, του μειωμένου κινδύνου για καρδιακές παθήσεις, της διαμόρφωσης ενός φυσιολογικού βάρους, καλύτερων επιπέδων σακχάρου στο αίμα και μεγαλύτερης διάρκειας ζωής.

Με τη χρήση απεικονιστικών μεθόδων έχει διαπιστωθεί ότι τα θετικά συναισθήματα μπορούν να ενεργοποιήσουν μονοπάτια “επιβράβευσης” τα οποία βρίσκονται στον εγκέφαλο (βασικά γάγγλια, αμυγδαλή).

Μεταξύ εκείνων που φαίνονται πιο ανθεκτικοί και πιο ικανοί να κρατήσουν θετικά συναισθήματα είναι άνθρωποι που έχουν ασκήσει διάφορες μορφές διαλογισμού. Στην πραγματικότητα, αποδυκνείεται ότι πολλές τεχνικές συμπεριλαμβανομένης της γνωστικής θεραπείας (ενός τύπου ψυχοθεραπείας) και του αυτο-προβληματισμού, ότι βοηθούν τους ανθρώπους να αναπτύξουν δεξιότητες οι οποίες έχουν ως αποτέλεσμα μια θετική επίδραση στην υγεία τους.

Μ ελετώντας τον διαλογισμό, διαπιστώθηκε ότι μετά από 6 εβδομάδες εκπαίδευσης, οι άνθρωποι που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, διακατέχονταν από πιο θετικά συναισθήματα και είχαν πιο κοινωνική διάθεση σε σύγκριση με πριν. Τα αποτελέσματα, έτσι, δείχνουν ότι αφιερώνοντας χρόνο στην εκπαίδευση των δεξιοτήτων αυτών, μπορούμε να γίνουμε πιο υγιείς, να δημιουργήσουμε δηλαδή πιο …ανθεκτικές εκδοχές του εαυτού μας! 

Μια διαφορετική προσέγγιση είναι η διερεύνηση του πώς η αυτοδιάθεση (να σκεφτείς τι είναι το πιο σημαντικό για σένα) μπορεί να επηρεάσει τον εγκέφαλό σου και να οδηγήσει σε θετικές συμπεριφορές. Διαπιστώθηκε ότι όταν οι άνθρωποι καλούνται να σκεφτούν πράγματα στα οποία βρίσκουν νόημα, ενεργοποιούν περιοχές του εγκεφάλου αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο αντιδρούν πάνω στις συμβουλές για την υγεία τους.

Η ανοικτή σκέψη και η δεκτικότητα στη θετική αντιμετώπιση είναι το κλειδί της συναισθηματικής ευεξίας. Μερικές φορές οι άνθρωποι σκέφτονται ότι τα συναισθήματα … συμπεριφέρονται όπως ο καιρός. Αλλάζουν απροειδοποίητα. Αλλά οι έρευνες επιβεβαιώνουν ότι μπορούμε να έχουμε κάποιο έλεγχο πάνω στα συναισθήματά μας και σε όσα βιώνουμε. Εν κατακλείδι, η θετική νοοτροπία μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της φυσικής μας υγείας!


Πρακτικές συμβουλές

  • Θυμηθείτε τις καλές πράξεις σας. Δώστε στον εαυτό σας πίστωση για τα καλά πράγματα που κάνετε για τους άλλους κάθε μέρα.
  • Συγχωρήστε τον εαυτό σας. Όλοι κάνουν λάθη. Μάθετε από ό, τι πήγε στραβά, αλλά μην στέκεστε σε αυτό.
  • Περάστε περισσότερο χρόνο με τους φίλους σας. Περιπλανηθείτε με θετικούς, υγιείς ανθρώπους.
  • Εξερευνήστε τις πεποιθήσεις σας σχετικά με το νόημα και το σκοπό της ζωής. Σκεφτείτε πώς να καθοδηγήσετε τη ζωή σας με τις αρχές που είναι σημαντικές για εσάς.
  • Αναπτύξτε υγιείς σωματικές συνήθειες. Η υγιεινή διατροφή, η σωματική δραστηριότητα και ο τακτικός ύπνος μπορούν να βελτιώσουν τη σωματική και ψυχική σας υγεία.

 

Κοινοποίηση: